טיפול ב-exemestane לאחר טמוקסיפן משפר הישרדות בסרטן השד


ממחקר חדש, שהוצג בכינוס השנתי ה-29 של ה-National Surgical Adjuvant Breast and Bowel Project עולה, כי טיפול במעכב הארומטאז exemestane לאחר חמש שנים של טיפול בטמוקסיפן, הטיפול ההורמונלי האדג’ובנטי הסטנדרטי בסרטן שד בשלב מוקדם, משפר משמעותית את ההישרדות.

לדברי החוקרים, ממצאי המחקר חושפים, כי טיפול ב- exemestaneלאחר טמוקסיפן מפחית את הסיכון להישנות סרטן השד בכ-50%.

המחקר, שהיה אקראי ומבוקר-פלצבו , החל במאי 2001. במסגרתו הוחל טיפול ב- exemestane פומי 25 מ”ג ביום, לאחר חמש שנים של טיפול בטמוקסיפן ב-1,598 נשים לאחר גיל המעבר, עם סרטן שד לא גרורתי בשלב T-1-3, חיובי לרצפטורי הורמונים. בזמן החלוקה לקבוצות הנשים היו “נקיות” מסרטן.

בתחילת המחקר חולקו הנשים באקראי לשנתיים של טיפול ב- exemestane או בפלצבו, שהוארך לחמש שנים טיפול אדג’ובנטי ב-2002. בשנת 2003, מחקר שבדק מעכב ארומטאז אחר, letrozole, הראה יעילות גדולה, והביא לכך שנשים מקבוצת הפלצבו יכלו לעבור לזרוע הטיפול ב- exemestane.

למרות מעבר זה, הטיפול ב- exemestane, הראה סיכון יחסי של 0.68 להישרדות ללא מחלה, ו-0.50 להישרדות ללא הישנות. עם זאת, לא נצפה שינוי בהישרדות הכוללת.

exemestane נסבל היטב ע”י החולות, עם תופעות לוואי דומות לאלה של הפלצבו (9% סבלו מרעילות דרגה 3 עם exemestane ו-6% עם פלצבו). תשישות, כאבי מפרקים וכאבי עצמות היו התלונות השכיחות ביותר.

לדברי החוקרים, המחקר מספק חתיכה נוספת בפאזל של השימוש במעכבי ארומטאז כטיפול אדג’ובנטי לסרטן שד חיובי להורמונים.

העובדה שהחולות הורשו לעבור לטיפול אקטיבי לאחר שנתיים הראתה, כי התוצאות עם exemestane הן דומות בין אם הוא ניתן ישירות או בשלב מאוחר יותר.

לסיכום, המחקר נותן לחולות סרטן השד דעה נוספת בנושא הטיפול במעכבי ארומטאז, שכן עבור נשים לאחר גיל המעבר האפשרות היחידה עד כה הייתה טיפול בטמוקסיפן. הטיפול עשוי לכלול בקרוב החלפה מוקדמת יותר של הטיפול בטמוקסיפן לאחר 2-3 שנים, או אף להתחיל ישירות טיפול במעכבי ארומטאז.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה