אונקולוגיה

האם שילוב כימותרפיה עם טיפול הורמונלי מתאים לטיפול בהישנות סרטן ערמונית? (J Clin Oncol)


ממחקר חדש עולה כי טיפול הורמונלי (Androgen Deprivation Therapy ADT), ביחד עם כימותרפיה, הוא טיפול מתאים בחולים עם הישנות מוקדמת של סרטן הערמונית, כאשר מסת הגידול עדיין מינימלית.

לדברי החוקרים, המחקר בחן את העיקרון לפיו טיפול כימותרפי, הניתן בשלב מוקדם של המהלך הטבעי של הישנות המחלה, הוא הטיפול הסטנדרטי כיום.

החוקרים עקבו אחר 62 גברים שעברו ניתוח לכריתת הערמונית, טיפולי הקרנות, או את שני הטיפולים, בעקבות מחלה ממוקמת, ללא גרורות, אך עם רמות PSA מוגברות.

הטיפול כלל 4 מחזורים של Docetaxel, כל 21 יום, ו-Estramustine במינון 280 מ”ג, 3 פעמים ביום, בימים 1 עד 5. לאחר טיפולי הכימותרפיה, ניתן טיפול ב-Goserelin Acetate ו-Bicalutamide למשך 15 חודשים.

שיעור החולים עם רמיסיה מלאה לאחר כימותרפיה עמד על 53%, לאחר ADT עמד השיעור על 63%, ושנה לאחר השלמת טיפולי ADT עמד שיעור החולים על 36%.

מבין 56 החולים אחריהם עקבו החולים במשך שנה אחת לפחות, לאחר השלמת הטיפול ההורמונלי, 23 (41%) טופלו בטסטוסטרון ולא חלה החמרה במחלתם מבדיקת המעקב האחרונה שלהם. זמן החציון עד להתקדמות עמד על 34 חודשים מהתחלת הטיפול.

החוקרים מציינים כי מסקנות המחקר מוגבלות, לאור העובדה שלא מדובר במחקר רנדומלי. אך הנתונים נראים מבטיחים ותומכים במאמצים גדולים יותר לבדיקת ההשערה במחקרים פרוספקטיבים, אקראיים.

J Clin Oncol 2006;24:5408-5413.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה