אונקולוגיה

שיעור ההישרדות ללא מחלה טוב יותר עם הוספת Oxaliplatin לכימותרפיה אדג’וונטית של Fluorouracil ו- Leucovorin בחולים עם סרטן של המעי הגס שעברו כריתה ניתוחית (N Engl J Med)

מחקר phase 3 קובע כי הוספת oxaliplatin לכימותרפיה אדג’וונטית הכוללת fluorouracil ו- luecovorin (FL) בחולים שעברו כריתת סרטן של המעי הגס, מביאה לשיפור בשיעורי הישרדות ללא מחלה.

ה-  Multicenter International Study of Oxaliplatin /5-Fluorouracil /Leucovorin in the Adjuvant Treatment of Colon Cancer (MOSAIC), בדק 2,246 חולים, שעברו כריתה של גידול stage II או stage III שהוכח היסטולוגית, וחולקו אקראית לטיפול ב- FL ובעירוי של  85 mg/m2[/sup>] אוקסליפלטין במשך שעתיים, אשר ניתן ביום 1 יחד עם לויקוורין, או לטיפול ב- FL בלבד, במשך 6 חודשים.

החולים עברו חציון של 12 קורסים טיפוליים, שהחלו 5.7 שבועות בממוצע לאחר הניתוח. מעקב נמשך 37.9 חודשים בממוצע.

בזמן האנליזה 21% מהחולים בקבוצת ה- FL + אוקסליפלטין, ו- 26% מהחולים בקבוצת ה- FL עברו חזרה של המחלה או מתו. הסיכון היחסי לחזרה בקבוצת האוקסליפלטין היה 0.77, בהשוואה לקבוצת ה- FL בלבד. שיעורי ההישרדות ללא מחלה לאחר 3 שנים היו 78.2%, לעומת 72.9%, בשתי הקבוצות בהתאמה.

באשר לתופעות לוואי של השימוש באוקסליפלטין, נוירופתיה היקפית מדרגה 3 אובחנה ב- 12.4% מהמטופלים בתרופה, וזו התמידה שנה מתום הטיפול ב- 1.1% מהמטופלים. נויטרופניה מדרגה 3 או 4 אובחנה ב- 41.1% מהמטופלים בתרופה, בהשוואה ל- 4.7% מהחולים שלא טופלו באוקסליפלטין.

ניתן לתרגם את השיפור בהישרדות ללא מחלה לאחר 3 שנים, להפחתה יחסית של 23% בסיכון לחזרה. כיוון שמרבית החזרות מתרחשות במשך 3 השנים הראשונות לאחר הניתוח, תוצאות העבודה בהקשר זה הינן שלמות, כותבים החוקרים.


N Engl J Med 2004;350:2343-51

לידיעה ב- Doctors Guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה