Docetaxel מעלה השרדות בסרטן השד יותר מאשר Paclitaxel

במחקר שהשווה בין שתי התרופות ממשפחת הטקסנים, הנפוצות לטיפול בסרטן שד מתקדם או גרורתי, נמצא ש- Docetaxel (Taxotere) מביאה לעלייה גבוהה בהשרדות ולדחייה בהתקדמות המחלה יותר מאשר paclitaxel (Taxol).

שיעור ההשרדות הכולל של 225 החולות שטופלו באמצעות docetaxel במינון 100 מ”ג למ”ר בעירוי פעם ב- 3 שבועות, היה 14.4 חודשים וזאת לעומת 12.7 חודשים בקרב 224 החולות שקיבלו paclitaxel במינון 175 מ”ג למ”ר פעם ב- 3 שבועות (ההבדל מובהק סטטיסטית). הזמן הממוצע עד להתקדמות המחלה היה 5.7 חודשים בקבוצת ה-docetaxel לעומת 3.6 חודשים בקבוצת ה-paclitaxel.

החוקרים דיווחו שידוע להם כיום רק על 10 מחקרים עם 1000 חולות או יותר שנמצאה בהם עלייה בהשרדות בזכות הטיפול הכימותרפי בסרטן שד מתקדם, 5 מתוכם כוללים docetaxel.

החולות נכנסו למחקר בין השנים 1994-2001 וכולן קיבלו לפני כן תכשיר ממשפחת האנטרציקלינים.

שיעור התגובה הכולל היה אף הוא לטובת docetaxel ועמד על 32% לעומת 25%, אך ההבדל לא היה מובהק סטטיסטית.

שיעור תופעות הלוואי החמורות היה גבוה יותר בחולות שקיבלו docetaxel, למשל נויטרופניה נמצאה ב- 93.3% מחולות אלו בהשוואה ל- 54.4% בקבוצת ה-paclitaxel. גם מבחינת זיהומים (14% לעומת 5%) ובצקות (11.3% לעומת 4.5%) התוצאות היו דומות.

 אם זאת ציינו החוקרים שמבחינת מדד איכות החיים הציונים היו זהים בין שתי הקבוצות והוסיפו ש- 70% מהחולות שהחלו לקבל docetaxel ממשיכות לקבל את הטיפול עד היום על אף תופעות הלוואי.

בהתייחסות למאמר עולות שאלות לגבי הטיפול ב-paclitaxel וכן לגבי חוסר ההתיחסות ל-HER2 בחולות.

26th Annual San Antonio Breast Cancer Symposium: Abstract 20. Presented Dec. 3, 2003

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה