שיפור משמעותי בסיכוי לריפוי בחולי סרטן לימפה אגרסיבי

תוצאות של שלוש שנים במחקר המוצג בימים אלה בכנס בינלאומי מראים כי יותר חולי נון-הודג’קינס לימפומה המטופלים בנוגדן מבטרה (MabThera®) נשארים בחיים- מבטרה לטיפול בחולי סרטן לימפה אגרסיבי נכללה לאחרונה בסל התרופות של קופ”ח הכללית עקב התערבות יוצאת דופן של שר הבריאות נווה:

מנתונים אשר פורסמו היום בכנס האמריקאי לאונקולוגיה קלינית (ASCO – American Society of Clinical Oncology), נראה כי חולים הסובלים מסרטן לימפה אגרסיבי מסוג נון-הודג’קינס לימפומה (NHL), אשר טופלו בעזרת הנוגדן מבטרה בשילוב עם כימותרפיה סטנדרטית (מסוג CHOP), הם בעלי סיכוי משופר לשרוד לאחר שלוש שנים, בהשוואה לחולים שטופלו בעזרת כימותרפיה בלבד.

תוצאות אלה נושאות תקווה משמעותית עבור הסובלים מאחד מן הסוגים השכיחים ביותר של סרטן הלימפה של המערכת הלימפטית – לימפומה מסוג NHL אגרסיבית. על פי המידע הרפואי הקיים – מטופלים השורדים למעלה משנתיים לאחר הטיפול, מגיעים לסיכויי החלמה של כ- 90%.

כזכור, לאחרונה חייב משרד הבריאות את קופ”ח הכללית להכליל את מבטרה לטיפול בחולי לימפומה אגרסיבית ובכך הצטרפה הכללית לשאר קופות החולים בנושא זה.

מתוצאות שלוש השנים של מחקר ה-GELA עולה כי:

בחולים שקיבלו מבטרה עם כימותרפיה הוכח שיפור של 50% בסיכוייהם להישאר חופשיים ממחלתם בהשוואה למטופלים באמצעות כימותרפיה בלבד. שלוש שנים לאחר הטיפול, 62% מהמטופלים במבטרה בשילוב כימותרפיה נשארו בחיים, בהשוואה ל 51% בלבד מן המטופלים שטופלו באמצעות כימותרפיה בלבד. חשוב לציין כי הוספת מבטרה לכמותרפיה לא גרמה לעלייה ברעילות הטיפול בהשוואה לכמותראפיה לבד.

“תוצאות אלה מייצגות פריצת דרך אמיתית עבור הסובלים מ-NHL אגרסיבית. טיפול משולב זה, הוא הטיפול הראשון ב- 25 השנים האחרונות, המציע לחולים שיפור עצום בהישרדות ארוכת טווח”, אומר פרופ’ ברטרנד קופייר, החוקר הראשי של GELA וראש המחלקה להמטולוגיה בבית החולים סיביל דה-ליאון שבצרפת, “המחקר מוכיח שהטיפול במבטרה בשילוב עם כימותרפיה הוא הטיפול היחידי שהוכח לאחרונה כמגביר משמעותית את סיכויי ההישרדות וסיכויי ההחלמה של החולים, ללא כל עליה ברעילות הטיפול. חולים הסובלים מ-NHL אגרסיבית חייבים להיות מטופלים בשילוב זה בכל מצב אפשרי”.

אודות מבטרה

מבטרה הינה תרופה בעלת מנגנון פעולה ייחודי המהווה פריצת דרך בטיפול בסרטן לימפה. זהו הנוגדן הראשון שאושר לטיפול בחולי סרטן בעולם. מבטרה תוקפת ספציפית את התאים הממאירים בלבד ללא פגיעה בתאים בריאים. כתוצאה מכך, תופעות הלוואי מהן סובל החולה הן מועטות בהשוואה לכימותרפיה. הטיפול באמצעות נוגדן יכול להוות תחליף לטיפול הכימי או להגביר את יעילות הטיפול הכימי כאשר הם ניתנים בשילוב.

אודות המחלה

קרוב ל 900 חולים חדשים מאובחנים בישראל מדי שנה. בעולם לוקים קרוב למיליון וחצי אנשים, בסרטן לימפה מסוג NHL. המחלה יכולה להתבטא בשתי צורות אגרסיבית ואיטית: 55% מהחולים לוקים בסוג האגרסיבי של המחלה, אשר אם אינו מטופל, יכול להיות קטלני תוך שישה חודשים. 45% הנותרים סובלים מן הצורה האיטית של המחלה, בה מתחלקים תאי הגידול באיטיות והחולים יכולים לחיות שנים רבות, אולם למחלה עדיין אין מרפא. הסיבות ל-NHL אינן ידועות, אולם היא נפוצה יותר מלוקמיה, והיא הסרטן השלישי בעולם בקצב עלייתו לאחר מלנומה של העור וסרטן הראות.

קישור לידיעה מהכנס

קישור למאמר ה-GELA

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה