נוירוכירורגיה

פלזמה ממחלימים עשויה להפחית במחצית את שיעור האשפוזים עקב COVID-19 (מתוך אתר MedRxiv)

קורונה

מתוצאות מחקר חדש שערכו חוקרים מאוניברסיטת ג’ון הופקינס ואחרים עולה כי פלזמה ממחלימים עשויה להפחית את האשפוזים בשל COVID-19 בהיקף של 54% במידה והטיפול ניתן בתוך 8 ימים מהופעת התסמינים. הממצאים פורסמו באתר MedRxiv וטרם עברו סיקור עמיתים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי היעילות של פלזמה ממחלימים במניעת סיבוכים חמורים של COVID-19 בחולים אמבולטוריים אינה מובנית היטב. הם השלימו מחקר רב-מרכזי, כפל-סמיות, אקראי, להשוואת היעילות והבטיחות של פלזמה ממחלימים אל מול פלסבו, אשר ניתנו למבוגרים עם תסמינים עם זיהום בנגיף קורונה, ללא תלות בגורמי סיכון להתקדמות מחלה או במצב החיסוני.

החוקרים כללו משתתפים בתוך שמונה ימים מהופעת התסמינים, אשר קיבלו את העירוי יום לאחר הגיוס למחקר. התוצא העיקרי היה שיעור האשפוזים עקב COVID-19 בתוך 28 ימים ממתן העירוי.

מדגם המחקר כלל 1,225 חולים, כאשר 1,181 קיבלו עירוי. מניתוח לפי כוונה לטפל עלה כי שיעור התוצא העיקרי עמדו על 6.3% מאלו בזרוע הפלסבו ועל 2.9% באלו בזרוע ההתערבות (סיכון יחסי של 0.46, p=0.004), שיעור המקביל לירידה של 54% בסיכון לסיבוכים חמורים של הזיהום הנגיפי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מתן מוקדם של פלזמה ממחלימים לחולים אמבולטוריים שנדבקו בנגיף הקורונה עשויה להפחית את הסיכון לאשפוז בלמעלה מ-50%. מדובר בגישה יעילה לטיפול בחולים אמבולטוריים, הכרוכה בעלות נמוכה, זמינות גבוהה ועמידות גבוהה לוריאנטים שונים של הנגיף.

מתוך אתר MedRxiv

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה