נוירוכירורגיה

מחברת פייזר נמסר כי הטבלייה כנגד COVID-19 מספקת הגנה של קרוב ל-90% מפני אשפוז או תמותה (רויטרס)

לפי הודעה מטעם חברת פייזר, הטבלייה שפיתחה החברה כנגד COVID-19 הדגימה יעילות קרובה ל-90% במניעת אשפוזים ותמותה בחולים בסיכון גבוה ומנתונים עדכניים עולה כי התרופה שמרה על יעילותה כנגד וריאנט אומיקרון של נגיף הקורונה.

בחודש שעבר נמסר מענקית התרופות כי התרופה הפומית הדגימה יעילות של סביב 89% במניעת אשפוזים או תמותה לעומת פלסבו, על-סמך תוצאות ביניים אודות כ-1,200 משתתפים. ניתוח הנתונים הסופי כולל כאלף משתתפים נוספים.

המומחים מדווחים כי לא תועדו מקרי תמותה בקרב אלו שקיבלו את הטבלייה של החברה, זאת בהשוואה ל-12 מקרי תמותה בקרב אלו בזרוע הפלסבו.

הטבליות החדשות ניתנות ביחד עם Ritonavir כל 12 שעות למשך חמישה ימים, זמן קצר לאחר הופעת התסמינים.

מחברת פייזר נמסר עוד על נתונים מוקדמים ממחקר שני שהציעו כי הטיפול הפחית את הסיכון לאשפוזים בהיקף של כ-70% במחקר קטן יותר שכלל מבוגרים בסיכון ממוצע, כולל מטופלים בסיכון גבוה שקיבלו את החיסון כנגד הנגיף.

מחברת התרופות נמסר כי התוצאות מעידות על מגמה חיובית, אך לא הדגימו מובהקות סטטיסטית. הם עוקבים אחר התוצאות ומתכננים לפרסם את הנתונים בהמשך. המחקר לא מצא כי התרופה מקלה על תסמיני הזיהום הנגיפי באוכלוסיה זו.

מהחברה נמסר כי הם מאמינים כי אישור השימוש בתרופה במטופלים בסיכון גבוה ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי ורשויות אחרות.

חברת פייזר הגישה את הנתונים למנהל המזון והתרופות האמריקאי בחודש שעבר, בבקשה לאישור לשימוש חירום בתרופה.

חברת מרק המתחרה ביקשה אישור לשימוש חירום של Molnupiravir, אך תרופה זו הפחיתה את האשפוזים והתמותה במחקר קליני של חולים בסיכון גבוה בהיקף של כ-30% בלבד. חלק מהמדענים גם העלו חשש אודות הסיכון לממים מולדים עקב השימוש בתרופה, כמו גם חשש כי התרופה עלולה לגרום להתפתחות מוטאציות נוספות של הנגיף.

מתוך הודעת חברת פייזר

לידיעה ב-Reuters

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה