נוירוכירורגיה

תופעות נוירולוגיות לאחר זיהום בקורונה אינן מופיעות רק בחולים עם מחלה חמורה (Neurol Clin Pract)

סיבוכים נוירולוגים חמורים בחולים עם COVID-19 אינם מוגבלים רק לחולים עם מחלה חמורה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Neurology Clinical Practice.

מטרת המחקר היה להבין טוב יותר את היקף הממצאים הנוירולוגים על-רקע זיהום בנגיף הקורונה במגוון רחב של חולים מאושפזים במרכז רפואי בארצות הברית. החוקרים זיהו את החולים דרך חיפוש ברשומות הרפואיות הממוחשבות בין 15 באפריל ועד תחילת יולי השנה, אשר טופלו במרכז רפואי בבוסטון, אשר היה מיועד לטיפול במיעוטי יכולת, בעלי הכנסה נמוכה וקשישים. כל המבוגרים עם עדות לזיהום בנגיף הקורונה במהלך האשפוז, או 30 ימים לפני האשפוז, אשר עברו הערכה נוירולוגית באשפוז נכללו במחקר.

מדגם המחקר כלל 74 משתתפים (גיל חציוני של 64 שנים). התסמינים הנוירולוגים הנפוצים בעת הקבלה לאשפוז כללו שינוי מצב הכרה (53%), עייפות (24%) וכאבי ראש (18%). החוקרים מדווחים כי 15 חולים (20%) אובחנו עם אירוע מוחי איסכמי.

במהלך האשפוז תועדו 10 מקרי תמותה, כאשר מוגבלות בדרגת חומרה בינונית, כפי שנקבע לפי מדד Modified Rankin Scale של 4 נקודות, תועדה בקרב 14% מהחולים ששרדו את האשפוז.

החוקרים כותבים כי הממצאים הנוירולוגים נעו בין שינויים דלקתיים, ממצאים פתולוגיים בכלי דם, סיבוכים של מחלה קריטית והפרעות מטבוליות, מעורבות אפשרית ישירה של מערכת העצבים ע”י נגיף הקורונה והחמרת הפרעה נוירולוגית קודמת. ממצאים אלו מעידים על המגוון הרחב של ההפרעות הנוירולוגיות באוכלוסיית חולים עם נגיף הקורונה.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים בנושא.

Neurol Clin Pract. Published online December 9, 2020

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה