נוירוכירורגיה

תוצאות מבטיחות לטיפול ב-Acalabrutinib כנגד COVID-19 (מתוך Sci Immunol)

קורונה

מסדרת מקרים שכללה 19 חולים ופורסמה בכתב העת Science Immunology עולות תוצאות מבטיחות מוקדמות לטיפול ב- Acalabrutinib, מעכב BTK (Bruton Tyrosine Kinase), בחולים עם צורה חמורה של COVID-19, כאשר הממצאים המוקדמים העידו כי הטיפול עשוי להביא לשיפור מהיר בתוצאות.

מדגם המחקר כלל 19 חולים שאושפזו בשל COVID-19, עם רמות חמצן נמוכות בדם ועדות לדלקת. מבין 19 החולים, 11 קיבלו טיפול בחמצן למשך תקופה ממוצעת של יומיים ושמונה אחרים חוברו למנשם למשך חציון של 1.5 ימים.

בתוך יממה עד שלושה ימים מתחילת הטיפול ב- Acalabrutinib, במרבית החולים בקבוצת הטיפול בחמצן נרשמה ירידה חדה בסמני דלקת ותועד שיפור נשימתי. עוד מדווחים החוקרים כי 8 מבין 11 חולים לא נדרשו עוד לטיפול בחמצן והם שוחררו לביתם בתוך 6 עד 10 ימים מתחילת הטיפול התרופתי.

התוצאות בשמונת החולים שהיו מחוברים למנשם לא היו כה טובות, אך ארבעה הצליחו להיגמל מהמנשם ושניים מהם שוחררו בסופו של דבר לביתם. שני חולים אחרים בקבוצה זו הלכו לעולמם.

החוקרים מסבירים כי הטיפול ב- Acalabrutinib עשוי לפעול כנגד תהליכי הדלקת המופרזים על-רקע COVID-19. נראה כי הטיפול מכוון כנגד מקרופאגים הגורמים לסערת ציטוקינים וממצאי המחקר הצביעו על ירידה מהירה מאוד בסמני דלקת זמן קצר לאחר מתן הטיפול התרופתי, כאשר במקביל החולים החלו לדווח על שיפור נשימתי.

ממצאי המחקר מעידים כי הטיפול ב- Acalabrutinibעשוי להיות יעיל במקרים אלו, אך יש גם לקחת בחשבון את תופעות הלוואי האפשריות של הטיפול, כולל תכונות נוגדות-קרישה וסיכון לדמם.

Sci Immunol. Published online June 5, 2020

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה