נוירוכירורגיה

השוואת שיעור האשפוזים החוזרים בעקבות שחרור לאחר אשפוז אקוטי למוסד רפואי או לבית המטופל (JAMA Intern Med.)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Internal Medicine עולה כי בקרב מבוטחי Medicare, הזכאים לאחר אשפוז אקוטי לטיפול בביתם או לטיפול במוסד רפואי ייעודי, שחרור לבית החולה עם טיפול רפואי ביתי לווה בשיעורים גבוהים יותר של אשפוזים חוזרים, ללא הבדלים בשיעורי התמותה או בתוצאות התפקודיות, לצד הפחתת עלויות הטיפול הרפואי.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין שחרור חולים לאחר אשפוז אקוטי לביתם או לטיפול במוסד סיעודי ובין תוצאות הטיפול בחולים ועלויות הטיפול הרפואי. לצורך כך, הם השלימו מחקר עוקבה רטרוספקטיבי, שהתבסס על נתוני Medicare בתקופה שבין 1 בינואר, 2010 ועד 31 בדצמבר, 2016. החוקרים בחנו את שיעור האשפוזים החוזרים ותמותה בתוך 30 ימים מהשחרור מבית החולים, שיפור במצב התפקודי לאחר האשפוז והוצאות רפואיות לאורך 60 ימים לאחר השחרור.

החוקרים אספו נתונים אודות למעלה מ-17.2 מיליון אשפוזים (62% נשים, גיל ממוצע של 80.5 שנים) עם שחרור לבית החולה עם טיפול רפואי ביתי (39%) או למוסד סיעודי (61%) במהלך תקופת המחקר. שחרור לבית החולה לווה בעליה של 5.6 נקודות אחוז בשיעור האשפוזים החוזרים לאחר 30 ימים, בהשוואה לשחרור למוסד סיעודי. הנתונים לא הצביעו על הבדלים משמעותיים בשיעורי התמותה לאחר 30 ימים או בשיפור במצב התפקודי.

ההוצאות הרפואיות לטיפול לאחר-אשפוז היו נמוכות יותר משמעותית במקרים בהם החולים שוחררו לביתם, בהשוואה לשחרור למוסד סיעודי (5,384- דולרים, p<0.001), כמו גם סך תשלומי Medicare במהלך 60 הימים לאחר האשפוז (4,514- דולרים, p<0.001).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי שחרור חולים לאחר אשפוז לביתם, עם טיפול ביתי, בהשוואה לשחרור החולים למוסד סיעודי, לוו בשיעור גבוה יותר של אשפוזים חוזרים והוצאות רפואיות נמוכות יותר, אך ללא הבדלים בתמותה או בתוצאות התפקודיות.

JAMA Intern Med. Published online March 11, 2019

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה