נוירולוגיה

האם יחס מטבוליטי ניקוטין מנבא יעילות של ניקוטין טרנסדרמלי בהפסקת עישון ? (מתוך Clinical Pharmacology and Therapeutics)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת יוני של Clinical Pharmacology and Therapeutics, עולה כי עליה ביחס3-hydroxycotinine/cotinine קשורה עם יעילות נמוכה יותר של ניקוטין טרנסדרמלי להפסקת עישון.

אין מודל אחד של טיפול להפסקת עישון, שמתאים לכל התלויים בטבק, לכל מעשן יש תגובות ביולוגיות ופסיכולוגיות שונות לתלות בטבק.

החוקרים בדקו אם יחסי3-hydroxycotinine/cotinine גבוהים יותר קשורים בשיעורים נמוכים יותר של הצלחה בטיפול עם תחליפי ניקוטין ב-480 משתתפים, שחיפשו טיפול להפסקת עישון.

במדגם הכולל, יחס 3-hydroxycotinine/cotinine לא היה קשור משמעותית עם הפסקת עישון. לעומת זאת, כאשר התחשבו רק באלה, שרונדמו לקבל ניקוטין טרנסדרמלי, הסיכויים של הפסקת עישון היו נמוכים משמעותית עבור אלה עם יחסי 3-hydroxycotinine/cotinine נמוכים יותר.

בקבוצת הניקוטין הטרנסדרמלי, כל עליה באחוזון של יחס מטבוליטים נקשר עם ירידה של 30% בסיכויים להפסיק לעשן.

לא נמצא קשר בין יחס 3-hydroxycotinine/cotinine ובין הצלחה בהפסקת עישון בקבוצת הטיפול, שהשתמשה בספריי ניקוטין.

בקבוצת הטיפול של ניקוטין טרנסדרמלי (אך לא בקבוצת הטיפול שהשתמשה בספריי ניקוטין) רמות ניקוטין בפלזמה ירדו עם עליה ביחס3-hydroxycotinine/cotinine , ויחס מטבוליטי ניקוטין נקשר משמעותית עם העוצמה לתשוקה לסיגריות.

הערך המנבא של יחס 3-hydroxycotinine/cotinine עבור הצלחה בהפסקת עישון עם ניקוטין טרנסדרמלי נגרם ככל הנראה בשל ההבדלים בחשיפה סיסטמית לניקוטין ממוצר זה.

יש צורך במחקרים נוספים על מנת לאשר את התוקף של יחס מנבא זה ועל מנת לחקור אם טיפול במינון גבוה יותר של מטבולייזרים מהירים של ניקוטין יהיו יותר יעילים.

בסופו של דבר, השיטה הכי יעילה תהיה לתפור את הסוג, המשך והמינון של טיפול עבור כל מעשן.

Clin Pharmacol Ther 2006;79:600-608

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה