נפרולוגיה

הדרדרות חוזרת שכיחה בילדים הסובלים מ-Steroid-Sensitive Nephrotic Syndrome (מתוך J Pediatr)

ממחקר חדש עולה כי חלק ניכר מצעירים הסובלים מ-Steroid-Sensitive Nephrotic Syndrome (SSNS) יסבלו מהדרדרות חוזרת במהלך החיים הבוגרים.

מחקרים קודמים הראו כי מעל 90% מחולי SSNS אינם סובלים מהישנות של המחלה לאחר גיל ההתבגרות. עם זאת, מחקרים חדשים מצאו שיעור גבוה יותר של הישנות המחלה.

בגליון אוגוסט של Journal of Pediatrics דיווחו החוקרים על מחקר בו עקבו אחר 42 נבדקים בגילאי 18.1-46.9 (גיל חציון של 28 שנים), במטרה לבחון את שיעור הישנות SSNS.

14 מהנבדקים (33%) סבלו מהתקף חוזר אחד לפחות. חציון מספר ההתקפים החוזרים עמד על 4 ונע בטווח בין 1-25. מספר גדול של התקפים חוזרים בגיל הילדות והבגרות, ושימוש ב-Steroid-Sparing Medications, השפיעו על הסיכוי להתקפים חוזרים במהלך החיים הבוגרים.

למרות שמחקרים קודמים הצביעו על כך שטיפול ראשון ל-SSNS לפני גיל 6 מהווה גורם סיכון להישנות בגיל מאוחר יותר, המחקר הנוכחי לא מצא קשר כזה. ממוצע הגובה ו-BMI של הנבדקים היו נורמלים, תפקודי הכליות היו תקינים בכולם והתחלואה הכללית היתה נמוכה.

לאור הממצאים עולה כי טיפול ציטוטוקסי עשוי להשפיע לרעה על הפוריות. רק ל-8 מהנבדקים, כולל 3 גברים, היו ילדים, לעומת 33% מהנבדקים שלא קיבלו תרופות. טיפול ב-Cyclophosphamide ותלות בסטרואידים וכן שני מחזורים או יותר של טיפול ציטוטוקסי, הקטינו את הסיכוי להביא ילדים לעולם.

לסיכום, החוקרים ממליצים לכל הילדים עם Relapsing SSNS לעבור לטיפול אצל נפרולוג מבוגרים.

J Pediatr 2005;147:202-207.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה