נאונטולוגיה

תמרוני גיוס ריאות בתינוקות תחת הנשמת HFOV מסוג Volume Guarantee (מתוך Pediatric Pulmonology) והערות עורך ניאונטולוגיה, ד”ר ברזילי

בפגים עם כשל נשימתי חמור, ניתן להתבסס על השינוי באמפליטודת לחץ אוסילציה (ΔPhf) במהלך הנשמה בשיטת HFOV-VG (או High Frequency Oscillatory Ventilation – Volume Guarantee), כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Pediatric Pulmonology.

 

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הגישה האופטימאלית להשגת נפח ריאה במהלך הנשמה מסוג HFOV מושגת באמצעות תמרון גיוס ריאות, לרוב בהנחיית התגובה לחמצון. במודלי חיות, שינויים ספונטאניים ב- ΔPhf משנית לעליה פרוגרסיבית בלחץ הממוצע בדרכי האוויר במהלך הנשמת HFOV-VG זיהתה גיוס ריאתי אופטימאלי. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לתאר את תמרוני הגיוס תחת HFOV-VG ולבחון אם שינויים ב- ΔPhf עשויים לשמש כסמן מוקדם לגיוס ריאתי בתינוקות עם כשל נשימתי חד.

 

במחקר הפרוספקטיבי, תצפיתי, נבחנו שינויים ב- ΔPhfבמהלך גיוס ריאתי סטנדרטי לאחר התחלת טיפול הצלה מוקדם ב-HFOV-VG בפגים עם כשל נשימתי חמור.

 

מדגם המחקר כלל 27 חולים (חציון גיל היריון של 24 שבועות). תמרון גיוס ריאתי בוצע, כאשר חציון הלחץ הממוצע בדרכי האוויר עמד על 11 ס”מ מים בתחילת הדרך, חציון לחץ קריטי לפתיחת הריאה במהלך הגיוס עמד על 14 ס”מ מים וחציון לחץ אופטימאלי עמד על 12 ס”מ מים (p<0.01). תמרוני גיוס לוו בשיפור בחמצון (אחוז חלקי של חמצן של 65.0 לעומת 45.0, p<0.01; יחס רוויון חמצן בדם לעומת לחץ חלקי של חמצן של 117 לעומת 217, p<0.01). לאחר גיוס ריאתי נרשמה ירידה משמעותית ב- ΔPhf (אמפליטודה ממוצעת של 23 לעומת 16, p<0.01).

 

החוקרים מסכמים וכותבים כי בפגים עם כשל נשימתי חמור, ΔPhf תחת HFOV-VG עשוי לסייע בהנחיית תהליכי גיוס ריאתי.

 

Pediatric Pulmonology, Aug 22, 2022

 

הערות עורך ניאונטולוגיה, ד”ר ברנרד ברזילי:

בהנשמה קונבציונלית רבים עברו להנשמה ב-VG במיוחד בפגים קטנים על מנת למתן את שיעור הדימומים המוחיים. אולי כעת בעקבות עבודה זו, וכמובן לאחר שיתפרסמו עבודות אחרות עם יותר משתתפים יהיה מקום לשקול שימוש בפונקציית ה-VG גם בהנשמה מסוג HFV.

1 תגובה

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה