נאונטולוגיה

חשיפה ל- Lamictal בטרימסטר ראשון עלולה לגרום לשסעים בפה

ה- FDA מעדכן, בעקבות מידע שהתקבל מה- NAAED (North American Antiepileptic Drug Pregnancy Registry), כי חשיפה עוברית לתרופה האנטי-אפילפטית lamotrigine (Lamictal) במהלך הטרימסטר הראשון להיריון עלולה להביא לסיכון מוגבר לשפה שסועה או לחיך שסוע.

עדיין דרוש מחקר נוסף על-מנת לאשר סיכון זה, ולכן מומלץ לנשים בהיריון או לנשים החושבות להיכנס להיריון לא להתחיל / להפסיק טיפול ב- lamotrigine עד לקבלת ייעוץ מהרופא המטפל.

מספר מקרים של שסעים בפה דווחו ב- NAAED. סה”כ 5 מקרים ב- 564 נשים: 2 עם שפה שסועה ו-3 עם חיך שסוע; השכיחות הכללית הייתה 8.9 ל- 1,000 לידות חי.

על-פי דיווחי ה- FDA, המקרים לא היו חלק מתסמונת הכוללת מומים מולדים נוספים. כמו כן, משרדי רישום אחרים למעקב הריון, שהיו בגודל דומה הראו תוצאות שונות. שכיחות שסעים בפה שלא כחלק מתסמונת בקרב תינוקות לאמהות בריאות, שלא טופלו ב- lamotrigine בארה”ב, אוסטרליה ואירופה נעה בין 0.5 ל- 2.16 ל- 1,000 לידות חי.

לא ניתן להשוות בין הסיכון הקשור ב- lamotrigine וזה הקשור בתרופות האנטי-אפילפטיות החדשות, בשל מספר קטן מידי של חולים הרשומים כמטופלים בתרופות אלו.

ה- FDA מוסיף, כי בשל הסיכון למתן שגוי של טיפול תרופתי, עקב דמיון בין lamotrigine (Lamictal) ותרופות אחרות עם שמות דומים (Lamaism, lamivudine, Ludiomil, labetalol, Lomotil) מומלץ לכותבי מרשמים ולרוקחים לוודא ש- “Lamictal” כתוב בצורה ברורה, ולחולים מומלץ לבדוק היטב את מראה התרופות שלהם.

Lamotrigine ניתנת כטיפול משלים לפרכוסים חלקיים, פרכוסים כלליים ב- Lennox-Gastaut syndrome ופרכוסים טונים-קלוניים כלליים בחולים מגיל שנתיים ומעלה.

התרופה ניתנת גם כטיפול אחזקה לעיכוב ההופעה של שינויי מצב-רוח בחולים עם הפרעה ביפולרית, המקבלים טיפול אקוטי סטנדרטי; וכן להמרת טיפול במונותרפיה במבוגרים עם פרכוסים חלקיים, המקבלים carbamazepine, phenytoin, phenobarbital, primidone או valproate כטיפול אנטי-אפילפטי יחיד.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה