שיווק ומנהל רפואי

צפוי תחליף גנרי לפלויקס מוקדם מהמתוכנן (Pharmatimes)

מנכ”ל חברת BMS , פיטר דולן אמר אמש שהתחרות הגנרית המוקדמת מהצפוי לתכשיר הדגל של החברה, ה-PLAVIX (המשווק בארץ ע”י סנופי-אבנטיס) מצידה של חברת אפוטקס הקנדית, מסכנת את תכנית המחקרים הקלינים של התכשיר ועלולה לגרום לפגיעה במידע חשוב למטופלים ורופאים.

ע”פ דולן, ל-BMS וסנופי-אבנטיס תכנית מחקר ארוכת טווח שלא תוכל להימשך במידה ולא תשמר בלעדיות השיווק של הפליקס. עד כה, מאז 1997 , למעלה מ-100,000 מטופלים השתתפו בניסויים קלינים של פלויקס שמומנו ע”י BMS וסנופי-אבנטיס.

אפוטקס מצידה הודיעה שהיא מתקדמת בהשקת הגירסה הגנרית בארה”ב, למרות טענת BMS וסנופי-אבנטיס שהתרופה מוגנת עד 2012 בארה”ב.

שלושת החברות הגיעו לפני כן להסכם מוקדם בסך של 40 מיל’ $ שבו אפוטקס הסכימה שלא להשיק את התכשיר הגנרי שפיתחה עד 2011 ואולם סיכום זה נפסל ע”י רשות ההגבלים האמריקאית. באופן אירוני נראה שעצם ההתקשרות בין BMS וסנופי עם אפוטקס מחלישה את עמדתה המשפטית מול תביעה שכנראה תוגש נגד אפוטקס על הפרת הסכם.

היקף המכירות של פלויקס בארה”ב עמד על 3.2 מיליארד $ בשנה האחרונה והוא מהווה כשליש מרווח חברת BMS . ההערכה היא שהמוצר תורם גם כ-10% עד 15% מרווחי סנופי-אבנטיס שלה זכויות השיווק מחוץ לארה”ב (כולל ישראל כאמור).

להימצאותה של ורסיה גנרית עלולה להיות גם השפעה על חברת אלי-לילי אשר פיתחה תכשיר מתחרה לפלויקס הנקרא prasugrel ואשר מריצה כעת מחקר השוואתי ישיר לפלויקס באינדיקציה של טיפול לאחר אירוע קורונרי חריף (ACS ) .

לדיווח ב-Pharmatimes

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה