Budesonide/Formoterol כטיפול אחזקה וטיפול מקל משפר איזון אסטמה (Chest)

ממחקר חדש עולה כי מינון אחזקה נמוך של Budesonide/Formoterol עם תוספת מינונים בהתאם לצורך להקלה על התסמינים, מביא לשיפור איזון אסטמה, בהשוואה לטיפול במינון גבוה יותר של Budesonide עם Terbutaline.

החוקרים מציינים כי הזמינות של סטרואידים בשאיפה ו-Long-Acting Beta-Agonist (LABA) במשאף יחיד הקלה על טיפול האחזקה באסטמה. עם זאת, מטופלים רבים עדיין מזניחים את התרופות לאיזון ומסתמכים על מרחיבי סימפונות קצרי-טווח להקלה על התסמינים.

החוקרים בחנו גישה חדשה לאסטמה, באמצעות משאף בודד המכיל Budesonide/Formoterol הן לטיפול אחזקה והן להקלה על תסמינים.

הם ערכו 6 מחקרים, שכללו 697 משתתפים (גיל ממוצע 38 שנים), עם אסטמה קלה עד בינונית. לאחר מעקב של שבועיים, המשתתפים חולקו באקראי לטיפול ב- Budesonide/Formoterol (80 מיקרוגרם ל4.5 מיקרוגרם, 2 אינהלציות ביום), לטיפול אחזקה, יחד עם אינהלציות בהתאם לצורך להקלה על תסמינים (n=355), או Budesonide (160 מיקרוגרם, 2 אינהלציות ביום), לטיפול אחזקה, יחד עם Terbutaline בהתאם לצורך (0.4 מ”ג) (n=342).

מדד היעילות העיקרי היה PEF בבוקר (Peak Expiratory Flow). שיפור גדול יותר זוהה בקרב מטופלי Budesonide/Formoterol, בהשוואה למטופלי Budesonide (עליות של 34.5 ליטר לדקה, לעומת 9.5 ליטר לדקה, O<0.001).

בשתי הקבוצות נרשמה עליה בממוצע FEV1, אך השיפור היה גדול יותר משמעותית בקרב מטופלי Budesonide/Formoterol, בהשוואה למטופלי Budesonide (0.210 ליטר, לעומת 0.062 ליטר, P<0.001). הסיכון בקרב נבדקים בקבוצות Budesonide/Formoterol היה קטן ב-54% להתקפים חמורים, בהשוואה לנבדקים בקבוצת Budesonide (P=0.001).

במטופלי Budesonide/Formoterol נרשמו 77% ימי טיפול ללא סטרואידים דרך הפה, בהשוואה למטופלי Budesonide (114 לעומת 498 ימים, בהתאמה). יתרה מזאת, למרות נטילת מינונים נוספים של ICS עם כל אינהלציה או תרופות מקלות, במטופלי Budesonide/Formoterol זוהו ערכים נמוכים יותר הן לטיפול אחזקה והן להקלה, של הרמות היומיות הממוצעות של Terbutalin006 (240 מיקרוגרם, לעומת 320 מיקרוגרם).

שני הטיפולים נסבלו היטב, תופעות הלוואי היו דומות לאסטמה, וקלות-בינוניות. 38% ממטופלי Budesonide/Formoterol דיווחו על תופעות אלו, לעומת 41% ממטופלי Terbutaline (240 מיקרוגרם, לעומת 320 מיקרוגרם, בהתאמה).

Chest 2006;129:246-256.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה