טיפול נמרץ

האם טיפול ב-N-Acetylcysteine מפחית גודל אוטם? (מתוך כנס ה-ESC)

מנתונים חדשים שהוצגו מהלך כנס ה-ESC (European Society of Cardiology) עולה כי תוספת מתן תוך-ורידי של N-Acetylcysteine (NAC) לטיפול תוך-ורידי ב-Glyceryl Trinitrate (GTN) מפחיתה משמעותית את גודל האוטם הלבבי בהיקף של כשליש בחולים עם STEMI (ST-segment Elevation Myocardial Infarction) תחת התערבות כלילית מילעורית.

מחקר NACIAM כלל 112 חולים עם STEMI (גיל ממוצע של 64 שנים), בתוך 12 שעות מהופעת תסמינים בשלושה בתי חולים באוסטרליה. כל המשתתפים טופלו ב-GTN וחולקו באקראי לטיפול במינון גבוה (15 גרם ביממה) של NAC או בפלסבו, שני התכשירים ניתנו דרך הוריד במהלך 48 שעות והטיפול הותחל בחדר המיון.

מבדיקות MRI לב שבוצעו בתוך שבוע ושוב שלושה חודשים לאחר אוטם שריר הלב עלה כי בחולים שטופלו ב-NAC תועדה ירידה בגודל האוטם בהיקף של 33% ו-50%, בהתאמה, בהשוואה לפלסבו. תועדה מגמה דומה אך לא-משמעותית של ירידה בשחרור קריאטין קינאז.

בנוסף, הצלת שריר הלב, כפי שנמדדה לאחר שבוע, הייתה גבוהה כמעט כפליים בחולים בקבוצת ההתערבות (60% לעומת 27%), ולא תועדה עדות לרה-פרפוזיה מואצת של הרקמה.

עיקר התועלת תוארה בחולים שטופלו בשלב מוקדם בתוך שלוש שעות מהופעת התסמינים.

במהלך מעקב בן שנתיים, השילוב של אשפוזים חוזרים עקב סיבות לבביות ותמותה היה פחות נפוץ בחולים שטופלו ב-NAC (3 חולים לעומת 16 חולים).

תוצאי בטיחות, כולל תת לחץ דם, דימום ונפרופתיה על-רקע חומר ניגוד, היו דומים בשתי הקבוצות.

מתן תוך-ורידי של NAC לווה בהפוגה מהירה יותר של כאבי חזה, שיפור היקף הצלת שריר הלב, פרופיל בטיחות טוב יותר באשפוז, ירידה ממושכת בגודל האוטם שלושה חודשים לאחר STEMI, ותוצאות קליניות מבטיחות לאחר שנתיים.

מתוך כנס ה-ESC

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה