טיפול נמרץ

מטרופלול, בשילוב עם PCI, בעל השפעה חיובית על גודל האוטם (Circulation)

מחקר חדש זה בא לבחון מה ההשפעה של נטילת חוסמי בטא  על גודלו של אוטם שריר הלב , כשניתן בשילוב עם התערבות מלעורית ראשונית (PCI) . החוקרים שיערו כי השמוש במטופרולול מוריד את גודל האוטם, כאשר זה ניתן מוקדם לוריד, לפני רה-פרפיוזה , והם מדווחים אכן על כך שלמתן מטופרלול הייתה השפעה חיובית מובהקת על גודל האוטם, ונטייה לירידה באירועים קלינים חמורים בהשוואה לקבוצת הביקורת. 

המשתתפים במחקר סבלו מאוטם שריר הלב עם עליית מקטע ST ובקיצור, STEMI , מסוג Killip class 2 ומטה, שעברו התערבות קורונרית מלעורית בתוך שש שעות מהופעת סימפטומים. הם חולקו באופן רנדומלי לקבלת מטופרולול תוך ורידי (131 משתתפים) או לקבוצה שלא  קיבלה את התרופה לפני הרה-פרפיוזה.

כל המטופלים שלא היו להם התוויות נגד, קיבלו גם מטופרולול דרך הפה בתוך 24 שעות. החוקרים הגדירו כיעד מחקר עיקרי את גודל האוטם ב-MRI, שבוצע 5-7 ימים לאחר ה-STEMI. ההדמיה באמצעות MRI בוצעה בקרב משתתפים (81% מבין כלל המשתתפים). גודל האוטם הממוצע פלוס מינוס סטיית תקן, כפי שנמצא באמצעות בדיקת ה-MRI, היה קטן יותר בקרב המשתתפים שקיבלו מטופרולול דרך הוריד בהשוואה לנבדקי הביקורת (25.6±15.3, לעומת 32.0±22.2 .  ההבדל המתואם היה −6.52, עם רווח בר סמך 95%, −11.39  עד −1.78, עם P=0.012. ) במטופלים שהיו עם תרומבוליזיס לפני ההתערבות הקורונורית המלעורית, עם ציון אוטם לבבי של מדד זרימה בין  0 עד 1 , ההבדל המתואם בגודל האוטם היה −8.13 (רב”ס 95% , −13.10 עד −3.16, P=0.0024).

גודל האוטם הוערך בשיאו , ושחרור קריאטנין קינאז באזור שמתחת לעקומה נמדד בכל אוכלוסית המחקר, והצטמצם משמעותית בעזרת מטופרולול תוך ורידי. מקטע הפליטה של החדר השמאלי (LVEF)  היה גבוה יותר בקבוצת המטופרולול (עם הבדל מתואם  של 2.67%, רב”ס 95% 009-5.21, P=0.045). אירועים משולבים שכללו מוות, אריתמיה חדרית ממאירה, שוק קרדיוגני, חסימה עלייתית-חדרית ואוטם מחודש לאחר 24 שעות, היו 7.1% בקבוצת המטופרולול ו-12.3% בקבוצת הביקורת (P=0.21).

החוקרים מסכמים כי במטופלים עם אוטם לבבי STEMI מסוג  Killip class II  ומטה,  שעברו התערבות קורונרית מלעורית ראשונית, התערבות מוקדמת עם מטופרולול לפני הרה-פרפיוזיה הביאה להורדה בגודל האוטם והעלתה את מקטע הפליטה של החדר השמאלי ללא אירועי לוואי חמורים בהמשך ה-24 השעות הראשונות לאחר ה-STEMI.

 לתקציר  המחקר

Circulation 2013

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה