טיפול נמרץ

ניתוח מוקדם מול טיפול שמרני במקרים של Infective Endocarditis (מתוך NEJM)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש מהן עולה כי בהשוואה לטיפול קונבנציונאלי, ניתוח מוקדם בחולים עם Infective Endocarditis ווגטציה גדולה, הביא להפחתה משמעותית של שיעורי התמותה מכל-סיבה ותסחיפים סיסטמיים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי התזמון וההתוויות להתערבות ניתוחית למניעת תסחיפים סיסטמיים בחולים עם Infective Endocarditis עדיין שנויים במחלוקת. הם ערכו מחקר שנועד להשוות את התוצאות הקליניות של ניתוח מוקדם וטיפול קונבנציונאלי בחולים אלו.

במסגרת המחקר חולקו באקראי חולים עם זיהום במסתם בצד שמאל של הלב, עם מחלת מסתמים חמורה ווגטציות גדולות. המשתתפים חולקו להתערבות ניתוחית מוקדמת (37 חולים) או טיפול קונבנציונאלי (39 חולים). התוצא העיקרי היה יעד משולב של תמותה באשפוז ואירועי תסחיפים במהלך שישה שבועות לאחר ההקצאה האקראית.

כל החולים בקבוצת ההתערבות הניתוחית המוקדמת נותחו בתוך 48 שעות מההקצאה האקראית, בעוד ש-30 חולים בקבוצת הטיפול הקונבנציונאלי (77%) עברו ניתוח במהלך האשפוז הראשוני (27 חולים) או במהלך תקופת המעקב (3 חולים). התוצא העיקרי תואר בחולה אחד (3%) בקבוצת ההתערבות הניתוחית המוקדמת וב-9 חולים (23%) בקבוצת הטיפול הקונבנציונאלי (HR = 0.10, p=0.03).

לא תוארו הבדלים מובהקים סטטיסטית בשיעורי התמותה מכל סיבה לאחר שישה חודשים בקבוצת ההתערבות הניתוחית המוקדמת ובקבוצת הטיפול הקונבנציונאלי (3% ו-5%, בהתאמה, HR = 0.51, p=0.59). שיעור תוצא הסיום המשולב של תמותה מכל סיבה, אירועי תסחיפים או הישנות Infective Endocarditis לאחר שישה חודשים עמדו על 3% בקבוצת הניתוח המוקדם לעומת 28% בקבוצת הטיפול הקונבנציונאלי (HR = 0.08, p=0.02).

החוקרים מסכמים וכותבים כי בהשוואה לטיפול קונבנציונאלי, התערבות ניתוחית מוקדמת בחולים עם Infective Endocarditis ווגטציות גדולות הפחיתה משמעותית את תוצא הסיום המשולב של תמותה מכל סיבה ואירועי תסחיפים ע”י הפחתת הסיכון לתסחיפים סיסטמיים.

NEJM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה