טיפול נמרץ

צנתור רב-כלי אינו מביא לשיפור שיעורי הישרדות של חולים עם הלם קרדיוגני (Am J Cardiol)

מניתוח הנתונים ממאגר אירופאי עולה כי צנתור של מספר כלי דם (Multivessel Percutaneous Coronary Intervention) אינו מביא לשיפור בשיעורי ההישרדות של חולים עם שוק קרדיוגני לאחר אוטם לבבי חד.

במחקרם בחנו החוקרים את הנתונים מסקר Euro Heart Survey PCI Registry במטרה לקבוע את ההשפעה של PCI של מספר כלי דם על התוצאות באשפוז של חולים עם מחלה רב-כלית שפיתחו שוק קרדיוגני.

במאמר שפורסם בכתב העת American Journal of Cardiology מסבירים החוקרים כי ה- European Society of Cardiology תומך בצנתור רב-כלי בחולים נבחרים עם היצרות קריטית של מספר כלי דם.

מבין 336 חולים שעברו PCI, ב-82 נערכה התערבות בלמעלה מכלי דם אחד. בקבוצות עם צנתור של כלי דם יחיד ומספר כלי דם, שיעורי מחלה תלת-כלית היו דומים. שיעורי ההצלחה של הפרוצדורות דומים בשתי הקבוצות, אך שיעורי תרומבוזיס של התומכן היו גבוהים יותר לאחר צנתור רב-כלי, בהשוואה לשיעורים לאחר צנתור כלי דם יחיד (9% לעומת 2%, p<0.01).

גם שיעורי התמותה היו גבוהים יותר בחולים עם צנתור רב-כלי (48.8% לעומת 37.4%, p=0.07), אך מניתוח רב-משתנים לא עולה הבדל מובהק בתוצא הסיום בין שתי הקבוצות.

גורמים שהיו קשורים באופן בלתי-תלוי לסיכון מוגבר לתמותה בבית החולים כללו גיל מתקדם, מחלה תלת-כלית, אוורור והחייאה קודמת.

החוקרים מסכמים וכותבים כי עדיין לא ברור מהי הגישה הטובה ביותר לרה-וסקולריזציה בחולים עם מחלה תלת-כלית ושוק קרדיוגני ודרוש מחקר אקראי ומבוקר בנושא.

Am J Cardiol 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה