טיפול נמרץ

בטיחות PCI לפני פרוצדורות TAVI (מתוך Am J Cardiol)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת American Journal of Cardiology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי ניתן להשלים בבטחה PCI (Percutaneous Coronary Intervention) לפני פרוצדורת TAVI (Transcatheter Aortic Valve Implantation).

עם זאת, אעפ”י שנראה כי גישה זו אינה מעלה את הסיכון הכרוך בפרוצדורה, החוקרים מודעים לכך כי המחקר אינו יכול לתת מענה לשאלה באילו מקרים ואם נדרשת רה-וסקולריזציה מיוקרדיאלית לפני TAVI.

החוקרים מסבירים כי פרוצדורת TAVI הינה גישה חדשה ומבטיחה לטיפול בחולים עם היצרות חמורה של מסתם הותין, המצויים בסיכון ניתוחי גבוה. במקרים אלו תתכן תועלת לטיפול במחלת עורקים כליליים נלווית, אך ההשפעה של PCI לפני פרוצדורת TAVI לא נבחנה בעבר.

במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להעריך את הבטיחות והישימות של PCI לפני פרוצדורת TAVI בחולים עם מחלה משמעותית של העורקים הכליליים. מבין 125 חולים מתאימים, 55 עברו PCI עד שלושה חודשים לפני TAVI (חציון מרווח של עשרה ימים), או כפרוצדורה נלווית, בעוד ש-70 חולים עברו TAVI בלבד.

תוצאי הסיום המתוקנים לאחר שלושים ימים היו דומים בשתי הקבוצות. שיעורי התמותה מכל-סיבה עמדו על 2% בקבוצת החולים לאחר PCI ו-TAVI ועל 6% בקבוצת TAVI בלבד, אך ההבדל לא היה מובהק סטטיסטית (p=0.27). שיעור האירועים המוחיים לאחר 30 ימים עמד על 2% לעומת 6% (p=0.27) ושיעור הסיבוכים הוסקולאריים המג’וריים עמד על 6% לעומת 3% (p=0.46).

שיעור האירועים המצטבר לאחר שישה חודשים היה דומה בשתי הקבוצות.

על-בסיס הממצאים הללו, החוקרים סבורים כי יש לשקול השלמת רה-וסקולריזציה בחולים עם מחלת עורקים כליליים בטרם TAVI. עם זאת, מאחר שבקשישים עם היצרות חמורה של מסתם הותין ומחלת עורקים כליליים, התסמינים לרוב חופפים ופרוצדורת TAVI לבדה מביאה לשיפור משמעותי בשיעורי ההישרדות, דרוש מחקר אקראי לקבוע אם הוספת PCI צפויה להגדיל את היתרון ההישרדותי.

Am J Cardiol 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה