ד”ר יורם בלשר, יו”ר הר”י במאמר תגובה ב”הארץ”: אין שום דבר פופוליסטי במאבק על סל הבריאות

ד”ר יורם בלשר מגיב במאמר המתפרסם היום ב”הארץ-דהמרקר” על מאמרה של מירב ארלוזורוב, עיתונאית בכירה ב”הארץ-דהמרקר” אשר ביקרה את נסיונות חברי הועדה, והר”י להרחיב את סל הבריאות, מעבר לתקציב שניתן לכך, כאקט פופוליסטי.

אין שום דבר פופוליסטי בנסיון להציל חיים ולשפר איכות חיים, מסביר ד”ר בלשר. גם אם הבקשה של הועדה להגדלת התקציב להרחבת הסל תאושר, עדיין יש תרופות וטכנולוגיות רבות שהן חשובות ויעילות שישארו מחוץ לסל, מסביר בלשר.

למאמרו של ד”ר בלשר בדה-מרקר

הערת המערכת: קודם כל נראה שמירב ארלזורוב החליטה להתחרות עם עמיתה רן רזניק במי משמיץ יותר את הקהיליה הרפואית בישראל. המאבק צמוד…

לעצם העניין, לדעתנו, עד שעבודת הועדה לא תהיה מבוססת על פרמטרים ברורים וכמותיים המדרגים את המועמדים לסל על בסיס יחסי עלות/תועלת, החלטות הועדה תהיינה חשופות לביקורת ציבורית כזו או אחרת. שימוש בשיטות אנליטיות מקובלות בכלכלת בריאות כמו עלות/QUALY ודירוג החלופות בהתאם יניח בסיס רציונלי להמלצות הועדה, ואף יוריד את החששות על הפעלת לחץ בשיטות שונות  של קבוצות אינטרסנטיות וחברות מסחריות.

בנוסף כמובן, הצעת החוק שתגדיר את היקף התקציב להרחבת הסל ע”פ 2% מכלל תקציב סל הבריאות יאפשר שקט תעשייתי ועבודה מסודרת ומתואמת יותר של הועדה, ויש לקוות שבקרוב גם תאושר..

והערה נוספת מתייחסת להרצפטין שדובר עליו רבות כל כך…וגם ד”ר בלשר מזכיר תרופה זו במאמר הנ”ל. פלא בעינינו שלא שמענו על דרישה מצד הועדה, או מצד נציגי קופות החולים המשתתפות בועדה שמחיר התרופה (ההרצפטין מתוקצב בסכום הפנטסטי של למעלה מ-100 מיל’ ש”ח ע”פ מחיר של כ-20,000 ש”ח ויותר לחודש טיפול למטופלת) יותאם לסיטואציה החדשה של הרחבת שימוש כל כך משמעותית. אין כל הגיון ורציונל שלא להתאים מחיר של תרופה שבמקור נקבעה על פי הקפי שימוש הרבה יותר קטנים כאשר ההתוויה שלה זוכה להרחבה כל כך גדולה…שמא יש כאלה העושים את החשבון שהתקציב לקופות יחולק ע”פ מחיר של 20,000 ש”ח לחודש, ובסה”כ לכולם כאמור למעלה מ-100 מיל’ ש”ח, ובפועל המחיר שישולם והעלות הכוללת תהיה נמוכה יותר משמעותית….

תגובות רוצה להצטרף לדיון?

אין תגובות עדיין. היה הראשון להגיב!

מאמרים

האם אנגיוגרפיה כלילית בטומוגרפיה ממוחשבת לא פולשנית (CTCA) יכולה לזהות מחלת עורקים כליליים בסיכון נמוך עד בינוני?

האם אנגיוגרפיה כלילית בטומוגרפיה ממוחשבת לא פולשנית (CTCA) יכולה לזהות מחלת עורקים כליליים בסיכון נמוך עד בינוני?

מקור: Journal of Clinical Medicine
פרופ' שחף שיבר
פרופ' שחף שיבר
אין תגובות|14/09/2025

אנגיוגרפיה כלילית באמצעות CT (CTCA) נמצאה בטוחה ויעילה להערכת מחלת עורקים כליליים (CAD) בקרב מטופלים עם הסתברות מקדימה נמוכה עד בינונית למחלה

מחקר River Stent: הרחבה של הסינוסים המוחיים הוורידיים עם סטנט בטוח ויעיל וניתן להערכה מלאה באמצעים לא־פולשניים

מחקר River Stent: הרחבה של הסינוסים המוחיים הוורידיים עם סטנט בטוח ויעיל וניתן להערכה מלאה באמצעים לא־פולשניים

מקור: Journal of NeuroInterventional Surgery
ד"ר דוד אוריון
ד"ר דוד אוריון
אין תגובות|05/09/2025

ה־Commentary מציג סקירה מקצועית של ניסוי River Stent, אשר בדק את הבטיחות והיעילות של התקנת סטנט ייעודי בסינוסים הוורידיים התוך־גולגולתיים לטיפול ב־Idiopathic Intracranial Hypertension (IIH)

הקשר בין תזמון וסוג של התקפים סימפטומטיים חריפים לבין אפילפסיה לאחר שבץ ותמותה

הקשר בין תזמון וסוג של התקפים סימפטומטיים חריפים לבין אפילפסיה לאחר שבץ ותמותה

מקור: Stroke
ד"ר דוד אוריון
ד"ר דוד אוריון
אין תגובות|05/09/2025

התקפים סימפטומטיים חריפים (ASyS), שמופיעים תוך 7 ימים מהשבץ האיסכמי, ידועים כתורמים לסיכון מוגבר לאפילפסיה לאחר שבץ ולתמותה. עם זאת, השפעת תזמון ההתקף (ביום השבץ מול ימים מאוחרים) וסוג ההתקף (כגון סטטוס אפילפטיקוס לעומת התקף בודד קצר) לא הובהרו עד כה

טרנספורמציה המורגית אינה מחמירה את התוצאות התפקודיות בשבץ איסכמי לא־קרדיוגני; ניתוח משני ממחקר PACIFIC-STROKE

טרנספורמציה המורגית אינה מחמירה את התוצאות התפקודיות בשבץ איסכמי לא־קרדיוגני; ניתוח משני ממחקר PACIFIC-STROKE

מקור: Stroke
ד"ר דוד אוריון
ד"ר דוד אוריון
אין תגובות|02/09/2025

המאמר מתבסס על ניתוח משני של ניסוי PACIFIC STROKE (שלב 2), שנועד לבחון את בטיחות התרופה asundexian (מעכב פקטור XIa) בנשים ובגברים בעלי אירוע שבץ איסכמי לא-קרדיוגני, אשר קיבלו בנוסף טיפול אנטיאגרגנטי לפי ההנחיות

כניסת צוות רפואי

הכניסה לאתר מותרת אך ורק לצוות הרפואי

לקבלת קוד אימות לנייד ולמייל, יש למלא את כתובת המייל ואת מספר הטלפון שלך

עדיין לא נרשמת? באפשרותך לבצע רישום כאן