מחלות זיהומיות

מתן שגוי של חיסון כנגד מנינגוקוקוס (MMWR)

מומחי CDC מדווחים על 101 מקרים של מתן תת-עורי שגוי של החיסון החדש כנגד מנינגוקוקוס (MCV4). בניגוד לחיסון הקודם של החברה (Meningococcal Polysaccharide Vaccine MPSV4), החיסון החדש אושר לשימוש במתן תוך-שרירי בלבד.

בהתאם לבקשת הסוכנות, ספקי בריאות יצרו קשר עם הרופאים בכדי ליידע אותם אודות הטעות ולהזמין אותם להשתתף בבדיקה שנערכה. 12 תופעות לוואי לא-חמורות נרשמו בקרב 54 מחוסנים, וכללו פריחה באתר החיסון, רגישות, נפיחות, אינדורציה, או כאב. חולה אחד פיתח חום שנמשך יום אחד. לפי דברי מומחי CDC, שכיחות ואופי האירועים הללו היה דומה לאלו עליהם דווח לאחר מתן תוך-שרירי של החיסון בניסויים קליניים.

למרות שהתגובה הסרולוגית לחיסון תת-עורי היתה נמוכה יותר בהשוואה לחיסון תוך-שרירי, כפי שזוהה לפי הממוצע הגיאומטרי של המיהולים לכל חיסון (A, C, Y, W-135), מהערכה של התגובה החיסונית של הנבדק במבחן בקטריוצידי באמצעות משלים של ארנב תינוק עולה כי כמעט כל המשתתפים השיגו טיטרים של 8 או יותר.

מאחר שהטיטרים נחשבו מגנים על-בסיס מחקרים שפורסמו לאחרונה לבדיקת יעילות החיסון בבריטניה, קבעו מומחי CDC כי בקבוצת נבדקים זו, חיסון תת-עורי הביא להגנה מספקת ולא היה צורך בחיסון חוזר.

ספקי בריאות צריכים להיות מודעים לכך שאופן מתן החיסון עשוי להשתנות בין חיסונים דומים, והמלצת CDC היא לנהוג בזהירות ולעקוב אחר צורת המתן המומלצת המופיעה על תוית החיסון והאריזה, לפני מתן החיסון, הדבר נכון בעיקר בחיסונים חדשים.

MMWR. 2006;55(37):1013-1016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה