מחלות זיהומיות

הוספת Artesunate לטיפול הרגיל במלריה מפחית את שיעורי הדבקה וכישלון הטיפול (Lancet)

שלושה ימי טיפול ב-artesunate, בנוסף לטיפול המקובל כנגד מלריה, נראה שמפחית את שיעורי ההדבקה וכשלון הטיפול, כך עולה ממטה-אנליזה של מחקרים מבוקרים המתפרסמת ב-Lancet.

החוקרים קבעו בחנו כשלון בסילוק הטפיל ביום ה-14 וה-28 לטיפול בקרוב ל-6,000 מטופלים עם מלריה מ-16 מחקרים שבחנו הוספת טיפול ב- artesunateלטיפול הרגיל במלריה בהשוואה לטיפול הרגיל בלבד.

הטיפול הרגיל כלל chloroquine, amodiaquine או mefloquine בשלושה מחקרים ו- sulfadoxine ו- pyrimethamineבשבעה מחקרים. ב-15 מחקרים המשתתפים קיבלו artesunate למשך 3 ימים ובמחקר אחד קבלו המשתתפים artesunate למשך יום אחד.

שילוב תוצאות המחקרים השונים הראה כי שיעור הכישלון בסילוק הטפיל ביום ה-14 היה נמוך יותר בקבוצה שטופלה ב- artesunateעם יחס צולב (odds ratio) של 0.2. ביום ה-28 היחס הצולב לכישלון הטיפול היה 0.23 כאשר לא נכללו מקרי הדבקה חדשים, ו-0.3 כאשר מקרים אלו נכללו בחישוב.

Artesunate נמצא קשור בפינוי מהיר יותר של הטפיל בכל המחקרים. כאשר נבחנו כל קבוצות הטיפול במחקרים השונים, נמצא שסילוק הטפיל אירע פי 2 יותר מהר לאחר טיפול של 3 ימים ב- Artesunate בהשוואה לטיפול הרגיל בלבד.

החוקרים מסכמים שמתוצאות מחקרם עולה שטיפול ב- Artesunateבמשך שלושה ימים, ללא תלות בתוכנית הטיפול הרגילה, משפר את התגובה לטיפול במטופלים עם מלריה.

Lancet 2004;363:9-17

לידיעה ב-docguide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה