המטולוגיה

היעילות והבטיחות של Rivaroxaban בטיפול בחולים עם STEMI (מתוך European Society of Cardiology)

במהלך כנס ה-European Society of Cardiology הוצגו תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי בחולים עם STEMI (ST-Elevation Myocardial Infarction) לאחרונה, טיפול ב- Rivaroxaban(קסרלטו) הפחית את הסיכון לתוצא סיום משולב שכלל תמותה קרדיווסקולארית, אוטם לבבי, או שבץ מוחי, ומינון של 2.5 מ”ג, שניתן פעמיים ביום הפחית גם את שיעורי התמותה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חולים נותרים בסיכון להישנות אירועים קרדיווסקולאריים למרות טיפול רפואי והתערבויות לאחר STEMI. במחקר ATLAS ACS 2-TIMI 51, טיפול ב- Rivaroxaban הביא להפחתת אירועים קרדיווסקולאריים בחולים עם תסמונת כלילית חדה. הסקירה הנוכחית מדווחת על תוצאות השוואה בין Rivaroxaban ובין פלסבו בחולים לאחר STEMI.

מדובר במחקר אקראי, מבוקר-פלסבו, שכלל 44 מדינות ו-15,526 חולים. הסקירה הנוכחית התמקדה ב-7,817 חולים לאחר STEMI שחולקו באקראי לטיפול פעמיים ביום ב- Rivaroxaban במינון 2.5 מ”ג, 5 מ”ג, או פלסבו.

מהתוצאות עולה כי Rivaroxaban לווה בירידה בתוצא הסיום המשולב שכלל תמותה קרדיווסקולארית, אוטם לבבי, או אירועים מוחיים, בהשוואה לפלסבו (8.4% לעומת 10.6%, יחס סיכויים של 0.81, p=0.019). החוקרים זיהו ירידה עקבית בתוצא היעילות העיקרי עם טיפול ב- Rivaroxaban במינון 2.5 מ”ג, פעמיים ביום (8.7% לעומת 10.6%, p=0.047) וטיפול במינון 5 מ”ג, פעמיים ביום (8.2% לעומת 10.6%, P=0.051), בהשוואה לפלסבו.

טיפול ב- Rivaroxaban במינון 2.5 מ”ג, פעמיים ביום, הביא להפחתת תמותה קרדיווסקולארית (2.5% לעומת 4.2%, p=0006) ותמותה מכל-סיבה (3.0% לעומת 4.7%, p=0.008); תועלת הישרדותית זו לא זוהתה עם טיפול במינון של 5 מ”ג, פעמיים ביום.

בהשוואה לפלסבו, עם Rivaroxaban נרשמה עליה בשיעור הדימומים המג’וריים שאינם קשורים בניתוח מעקפים של העורקים הכליליים (2.2% לעומת 0.6%, p<0.001) ודימום תוך-גולגולתי (0.6% לעומת 0.1%, P=0.015), ללא עליה משמעותית בדימומים פטאליים (0.2% לעומת 0.1%, p=0.51).

Rivaroxaban במינון 2.5 מ”ג, פעמיים ביום, הביא לשיעור דימומים פטאליים נמוך יותר מזה שתועד עם Rivaroxaban במינון 5 מ”ג, פעמיים ביום (אירוע אחד לעומת שמונה אירועים, P=0.018).

החוקרים מסכמים וכותבים כי הטיפול ב- Rivaroxaban נמצא יעיל בטיפול בחולים עם STEMI לאחרונה בהפחתת תוצא משולב שכלל תמותה קרדיווסקולארית, אוטם לבבי, או אירועים מוחיים. בהשוואה לפלסבו, Rivaroxaban לווה בסיכון מוגבר לדימומים מג’וריים ודימום תוך-גולגולתי, אך לא נרשמה עליה בשיעור דימומים פטאליים.

European Society of Cardiology

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה