המטולוגיה

סיבוכים מוקדמים של אנמיה חרמשית אינם קשורים לבעיות מאוחרות (מתוך Blood)

ממחקר חדש עולה, כי חולים עם אנמיה חרמשית החווים כאב ודלקת אצבעות בילדות אינם נמצאים בסיכון מוגבר לשבץ או לתמותה מאוחר יותר בחיים. עם זאת, acute chest pain syndrome (ACS) מוקדם מעלה את הסיכון לאפיזודות תכופות יותר של ACS במהלך הילדות.

לדברי החוקרים, המהלך הקליני של אנמיה חרמשית מגוון מאוד וקשה לניבוי. חלק מהחולים סובלים מכאבים ומחלות ריאה וחלק סובלים מבעיות מעטות בלבד ועשויים ליהנות מחיים נורמאליים.

מטרת המחקר הייתה לקבוע האם סיבוכים מוקדמים של חסימת כלי דם הינם גורמים מנבאים לשבץ, תמותה, שימוש בתרופות, או אשפוז בשל אירועי כאב ו-ACS. מעל 250 ילדים היו במעקב מלידתם ועד לגיל ההתבגרות.

החוקרים בדקו שלושה מנבאים פוטנציאליים לסיבוכים עתידיים: אשפוז לפני גיל ארבע בשל כאב שאינו נובע מדלקת באצבעות, דלקת אצבעות או ACS.

כאמור,  הן כאב והן דלקת אצבעות לא ניבאו את תוצאות המחלה מאוחר יותר בחיים. אולם, כאב מוקדם ו-ACS נמצאו שניהם קשורים לעלייה זמנית בהתרחשות אפיזודות של כאב. בנוסף, ACS מוקדם זיהה ילדים, שהיו בסבירות הגבוהה ביותר לחוות אפיזודות של ACS מאוחר יותר בחיים.

לדברי החוקרים, מחקרים נוספים דרושים על מנת לקבוע האם טיפול אגרסיבי ב-ACS מוקדם בחיים יכול להיות בעל השפעה על אפיזודות עתידיות.

החוקרים מציינים, כי מלבד ACS, המשמעות הפרוגנוסטית של סיבוכים חוסמי כלי דם אחרים הינה מצומצמת למדי.

Blood 2007;109:40-45

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה