המטולוגיה

אקטוב של מסלול הרס חדש של Bcr/Abl על ידי WP1130 גורם לאפופטוזיס של תאי לויקמיה מיאלואידית כרונית

Imatinib mesylate (Gleevec) הינו טיפול יעיל נגד כרומוזום פילדלפיה החיובי בלויקמיה, אך מתפתחת עמידות כלפיו בכל שלבי המחלה. מוטציות נקודתיות ב- Bcr/Ablושינויים אחרים מורידים את הפעילות מעכבת קינז של imatinib, ועל כן יש צורך בחומרים השמים לעצמם למטרה את Bcr/Abl דרך מנגנונים ייחודיים.

בדיווח הנוכחי דנים בפעילות של WP1130, מולקולה קטנה, שספציפית ובמהירות עושה down רגולציה של חלבון Bcr/Abl מוטנטי ו- wild-type, מבלי להשפיע על ביטוי גן bcr/abl בתאי CML        (chronic myelogenous leukemia).

אובדן של חלבון Bcr/Abl נמצא בקורולציה עם הופעת אפופטוזיס וירידה בזירחון של סובסטרטים של Bcr/Abl. WP1130 לא משפיע על יחסי Hsp90/Hsp70 בתוך תאים אלה ולא מצריך השתתפות של מסלול פרוטאזומלי עבור אובדן החלבון Bcr/Abl.

WP1130  היה יותר יעיל בהורדת יצירת שבטים לויקמיים לעומת שבטים המטופואטיים תקינים והוא עיכב בחוזקה יצירת שבטים של תאים, שנוצרו מתאי CML המבטאים T315I בחולים עם “משבר בלסטים”.  

WP1130  דיכא את הגדילה של גידולי K562 heterotransplanted וגם את תאי BaF/3 המבטאים wild-type BCR-ABL ו- T315I/BCR-ABLהמושתלים לעכבר. בנוסף, WP1130 נראה כסלקטיבי לתאי CML בפעולתו.

לסיכום, באופן קולקטיבי, תוצאות המחקר מראים כי WP1130 מוריד רמות חלבון Bcr/Abl מסוג wild-type ועם מוטציית T315I בתאי CML דרך מנגנון ייחודי ועשוי להיות יעיל בטיפול ב-CML על כן תוצאות אלה מעודדות.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה