המטולוגיה

טיפול משולב ב-Epratuzamab ו-Rituximab טוב לטיפול בלימפומה (J Clin Oncol)

ממחקר חדש עולה כי טיפול משולב ב-Epratuzamab ו-Rituximab נראה מבטיח לטיפול בלימפומה שאינה הודג’קינס רפרקטורית. מחקרים קודמים כבר הוכיחו את יעילות Rituximab לטיפול ב-Follicular Lymphoma (FL) ו-Diffuse Large B-Cell Lymphoma (DLBCL).

לדברי החוקרים, CD22, כנגדו פועל Epratuzamab, מהווה אתר מטרה מבטיח במקרים של לימפומה שאינה מחלת הודג’קינס, ולכן החוקרים בחנו את שילוב טיפול Epratuzamab עם Rituximab -34 חולים עם FL, 15 חולים עם DLBCL ו-16 חולים עם סוגי לימפומה אחרים. כל החולים במחקר סבלו ממחלה חוזרת או רפרקטורית.

הטיפול נסבל היטב ע”י החולים, ללא טוקסיות מוגברת לעומת טיפול Rituximab לבדו. שיעורי התגובה עמדו על 47% במקרים שניתן היה להעריך את התגובה. שיעורי התגובה הגבוהים ביותר זוהו בחולים עם לימפומה מסוג FL (67%), כאשר 24% השיגו תגובה מלאה, או תגובה מלאה שלא-אומתה. השיעורים המקבילים בחולי DLBCL עמדו על 47% ו-33%.

משך חציון הטיפול עד לתגובה בחולי FL עמד על 16 חודשים, ב-5 חולים לא נרשמה התקדמות של המחלה למשך 18-30 חודשים. בחולי DLBCL, חציון משך הטיפול עד לתגובה עמד על 6 חודשים, ב-2 חולים לא היתה התקדמות של המחלה למשך 12-18 חודשים.

לסיכום, תוצאות המחקר מצביעות על יעילות טובה של הטיפול המשולב כנגד לימפומה, אך דרושים מחקרים נוספים לאישור התוצאות.

J Clin Oncol 2006;24:3880-3886

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה