היעילות והבטיחות של Lamotrigine בנשים בגיל הפוריות עם הפרעה דו-קוטבית מסוג I (מתוך Eur Neuropsychopharmacol)

בנשים בגיל הפוריות עם אבחנה של הפרעה דו-קוטבית מסוג I, טיפול ב- Lamotrigine(למוג’ין) הפחית את הסיכון להישנות הפרעות מצב רוח, בעיקר הודות למניעת אירועים דיכאוניים וכן נסבל היטב והיה בטוח לשימוש, כך עולה מתוצאות מטה-אנליזה חדשה שפורסמו בכתב העת European Neuropsychopharmacology.

במסגרת המחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון את היעילות, בטיחות וסבילות של Lamotrigine לעומת פלסבו במניעת התלקחויות והישנות הפרעות מצב רוח בנשים בגיל הפוריות עם הפרעה דו-קוטבית מסוג I.

לאחר 16 שבועות טיפול בתווית-פתוחה ב- Lamotrigine , נשים שהגיבו לטיפול חולקו באקראי לקבלת Lamotrigine במינון 100-400 מ”ג/יום או פלסבו, בארבעה מחקרים שארכו עד 76 שבועות. נשים בגילאי 18-45 שנים שקיבלו לפחות מנה אחת של תרופת המחקר והשלימו לפחות הערכה אחת של יעילות הטיפול, נכללו בניתוח הנתונים. התוצא העיקרי היה חציון מרווח הזמן עד להתערבות בגין הפרעת מצב רוח.

מבין 717 נשים במחקר בתווית-פתוחה, 287 נשים הגיבו וחולקו באקראי לקבלת LLamotrigine  (153 נשים) או פלסבו (134 נשים).

חציון מרווח הזמן עד להתערבות בשל הפרעת מצב רוח עמד על 323 ימים עם Lamotrigine ועל 127 ימים עם פלסבו (יחס סיכון של 0.69, רווח בר-סמך 95% של 0.49-0.96). הטיפול ב- Lamotrigine דחה את פרק הזמן הנדרש עד להתערבות בכל אירוע דיכאוני (יחס סיכון של 0.59, p=0.014), ללא הבדל בטיפול באירועי מאניה (p=0.732).

מהנתונים עולה כי 2 מבין 717 חולים (פחות מ-1%) פיתחו אירועים חריגים חמורים על-רקע פריחה בשלב הטיפול בתווית-פתוחה, כאשר 52 מבין 717 חולים (7%) פיתחו אירועים חריגים לא-חמורים על-רקע פריחה, אשר הובילו להפסקת הטיפול במחקר. היארעות אירועים חריגים ואירועים חריגים חמורים שהובילו להפסקת הטיפול היו דומים בזרוע Lamotrigine ובזרוע הפלסבו.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים ביעילות ובטיחות Lamotrigine בנשים בגיל הפוריות עם הפרעה דו-קוטבית מסוג I.

Eur Neuropsychopharmacol, Sep 27, 2023

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה