גינקולוגיה

האם בדיקת HPV יכולה להיות בדיקת סיקור עיקרית יחידה לסרטן צוואר הרחם? (מתוך International Journal of Cancer)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת אפריל של International Journal of Cancer, עולה כי בדיקה ל-HPV צריכה להיות בדיקת סיקור עיקרית יחידה לסרטן צוואר רחם.

ממצאים ממחקרים אחרים הראו, שעבור סיקור ראשוני, בדיקת HPV יותר רגישה מציטולוגיה. אך לא הגיעו למסקנות מוצקות בשל ההבדלים במתודולוגיות השונות בין המחקרים.

במחקר הנוכחי, ניתחו מידע ממחקרים, שנערכו בצפון אמריקה ובאירופה, שכללו ציטולוגיה רוטינית ובדיקת HPV נוספת כמבחן מקביל. המחקר כלל מידע על יותר מ-60,000 נשים.

למבחן HPV היה 96.1% רגישות בזיהוי CIN (cervical intraepithelial neoplasia) 2+ בהשוואה ל-53% רגישות של ציטולוגיה. בניגוד לכך, לבדיקת HPV הייתה ספציפיות נמוכה יותר : 90.7% מול 96.3% בהשוואה לציטולוגיה.

בנוסף לכך החוקרים מצאו, שרגישות של בדיקת HPV נשארה יציבה למרות האזור הגיאוגרפי, בעוד שבציטולוגיה נראתה שונות גדולה. בדומה לכך, הרגישות של בדיקת HPV נשארה גבוהה למרות גיל החולה, בעוד שבדיקת הציטולוגיה הייתה יותר טובה בנשים מעל גיל 50 מאשר בנשים צעירות.

עם עליית גיל החולה, הספציפיות של שתי הבדיקות עלתה.

בעוד שתוכניות סיקור טובות, שמתבססות על ציטולוגיה הביאו לירידה גדולה של סרטן צוואר הרחם במדינות מסוימות, השונות הגדולה ברגישות, שדווחה במחקר זה, מביאה צורך להקפיד על בקרת איכות. על בדיקת HPV אפשר לחזות בשנית במידה גבוהה מאוד, אפשר לנטרה ביתר קלות, אפשר לעשותה ממוכנת בקלות והיא מספקת מבחן אובייקטיבי של סרטן צוואר הרחם.

Int J Cancer 2006;119

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה