גריאטריה

טיפול במזרק מוכן מראש למתן Aflibercept לתוך הזגוגית עלול להוביל לעליה חמורה בלחץ תוך-עיני (Sci Rep)

טיפול ב- Aflibercept(אייליה) הניתן לתוך הזגוגית באמצעות מזרק מוכן מראש עלול להוביל לעליה חמורה בלחץ התוך-עיני, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Scientific Reports.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את השינויים בלחץ תוך-עיני לאחר פרוצדורות שונות למתן תרופות לתוך הזגוגית עם או ללא מזרק מוכן מראש ולהבין טוב יותר את הגורמים האפשריים.

המחקר כלל 173 עיניים מ-141 חולים, כאשר הושלמה הערכה של הלחץ התוך-עיני לפני ואחרי הפרוצדורה בשלוש קבוצות חולים שקיבלו זריקה לתוך הזגוגית של Ranibizumab (לוסנטיס), Aflibercept במזרק מוכן מראש או Aflibercept באמפולה. המזרק המורכן מראש למתן Aflibercept כוון באופן מדויק (נפח תקין) או קרוב לסף העליון (נפח גבוה) והתרופה ניתנה אם או ללא הפעלת לחץ.

התוצא העיקרי של המחקר היה לחץ תוך-עיני לאחר הטיפול לתוך הזגוגית. תוצאים משניים כללו זיהוי ערפלנים אפשריים (גיל, מין, פתולוגיה, נוכחות פסוידו-פקיה, טעות ספרית ומספר זריקות) ולחץ תוך-עיני מעל 30 מ”מ כספית לאחר הטיפול.

עליה בלחץ תוך-עיני מעל 30 מ”מ כספית תועדה ב-8 מבין 38 (22%) מטופלים ב-Ranibizumab, 16 מבין 51 מטופלים (31%) מטופלים ב- Aflibercept במזרק מוכן מראש וב-35 מבין 86 (41%) מטופלים ב- Aflibercept באמפולות (p=0.129).

הלחץ התוך-עיני לפני הטיפול היה המנבא היחיד של עליה בלחץ תוך-עיני (p<0.001).

החוקרים כותבים כי הם זיהו עליה בולטת, אך לא מובהקת סטטיסטית, בהיארעות עליה בלחץ תוך-עיני עם Aflibercept הניתן באמצעות מזרק מוכן מראש. אחד ההסברים האפשריים עשוי להיות מועדות לטעות במתן הנפח הנכון עם המזרק המוכן מראש.

ממצאי המחקר מעידים כי יש לנקוט משנה זהירות במתן Aflibercept באמצעות מזרק מוכן מראש במטרה למנוע נזק אפשרי לעצב הראיה במקרים של עליה ניכרת בלחץ התוך-עיני.

 

Sci Rep, Oct 28, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה