גריאטריה

מבין נוגדי הקרישה הפומיים שאינם אנטגוניסטים לוויטמין K זוהה Rivaroxaban (קסרלטו) כחלופה האופטימאלית לטיפול רציף ב-C-VKA בפרפור פרוזדורים המיועד לצריבה באמצעות צנתר (J Interv Card Electrophysiol)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Interventional Cardiac Electrophysiology  מדווחים חוקרים על ממצאי סקירה חדשה, מהם עולה עדיפות לטיפול רציף באנטגוניסטים לויטמין K (או C-VKA : Continuous Vitamin K Antagonist ), בהשוואה לטיפול עם הפסקות (I-VKA , או Interrupted Vitamin K Antagonist ), בחולים המיועדים לצריבה באמצעות צנתר בשל פרפור פרוזדורים.

מבין נוגדי הקרישה הפומיים שאינם אנטגוניסטים לוויטמין K , ה- Rivaroxaban (קסרלטו) זוהה כחלופה האופטימאלית לטיפול רציף באנטגוניסטים לוויטמין בחולים אלו.

במסגרת מטה האנליזה ביקשו החוקרים להשלים השוואת יעילות ובטיחות Dabigatran (פרדקסה), Rivaroxaban , Apixaban (אליקוויס), טיפול I-VKA ו-C-VKA בחולים המיועדים לצריבה בשל פרפור פרוזדורים.

חיפוש במאגרי PubMed , EMBASE ו-Cochrane Central Register of Controlled Trials שימש לזיהוי מאמרים שהשוו Dabigatran , Rivaroxaban או Apixaban עם I-VKA או C-VKA , או אחד מול השני, בחולים עם פרפור פרוזדורים המיועדים לצריבה.

החיפוש העלה 39 מאמרים עם סך כולל של 27,766 משתתפים. הנתונים הצביעו על עדיפות C-VKA על-פני I-VKA בהפחתת אירועים תרומבואמבוליים (הבדל סיכון של 0.0068) וסיבוכי דמם מג’ורי (הבדל סיכון של 0.0044).   I-VKA Rivaroxaban עם השוואתלוותה בסיכון מופחת לתרומבואמבוליזם (הבדל סיכון של 0.0073), עם התוצאות הטובות ביותר בהשוואה לכל משטרי נודשי-קרישה אחרים במונחי יעילות ובטיחות. כל ההשוואות האחרות לא הצביעו על מובהקות סטטיסטית בשיעורי תרומבואמבוליזם או דימומים מג’וריים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הממצאים מצביעים על עדיפות טיפול רציף באנטגוניסטים לוויטמין K , כאשר מבין שלושת נוגדי הקרישה הפומיים שאינם אנטגוניסטים לוויטמין K , Rivaroxaban הינו החלופה האופטימאלית בחולים המיועדים לצריבה של פרפור פרוזדורים.

J Interv Card Electrophysiol. 2016 Sep;46(3):213-24

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה