גריאטריה

ההשפעה של Sildenafil על מדדים המודינאמיים ויכולת גופנית בחולי אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור ויתר לחץ ריאתי (Eur Heart J)

במאמר שפורסם בכתב העת European Heart Journal מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי הטיפול ב-Sildenafil (רווטיו) לא הביא להפחתת לחצים בעורק הריאה ולא הביא לשיפור מדדים המודינאמיים או קליניים אחרים בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל, עם יתר לחץ ריאתי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור המלווה ביתר לחץ ריאתי מוגבר הינה בעיה רפואית ששכיחותה במגמת עליה. מעכבי PDE-5 (Phosphodiesterase) עשויים לסייע בטיפול בחולים אלו, אך אין נתונים רבים בנושא.

מדובר במחקר במרכז יחיד, אקראי וכפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, שכלל 52 חולים עם יתר לחץ ריאתי (לחץ ממוצע בעורק הריאה של מעל 25 מ”מ כספית; לחץ יתר בעורק הריאה של מעל 15 מ”מ כספית) עקב אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור (מקטע פליטה של 45% ומעלה). החולים חולקו באקראי לטיפול ב- Sildenafil, עם העלאת מינון הדרגתית עד 60 מ”ג, שלוש פעמים ביום, או פלסבו, למשך 12 שבועות. תוצא הסיום העיקרי היה השינוי בלחץ הממוצע בעורק הריאה לאחר 12 שבועות.

תוצאי סיום משניים כללו את השינוי בלחץ היתד הממוצע בעורק הריאה, תפוקת לב, צריכת חמצן מקסימאלית.

גיל המשתתפם הממוצע עמד על 74 שנים, 71% היו נשים. מקטע הפליטה של חדר שמאל עמד על 58%, חציון רמות NT-proBNP עמדו על 1,087 ננוגרם לליטר. לאחר 12 שבועות, השינוי בלחץ הממוצע בעורק הריאה עמד על 2.4- מ”מ כספית בחולים שטופלו ב- Sildenafil, לעומת 4.7- מ”מ כספית במטופלי פלסבו.

ל- Sildenafil לא הייתה השפעה חיובית על לחץ היתד בעורק הריאה, תפוקת הלב וצריכת חמצן מקסימאלית. אירועים חריגים היו דומים בשתי הקבוצות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהנתונים עולה כי הטיפול ב- Sildenafil לא הביא לשיפור מדדים המודינאמיים או קליניים בחולים עם אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור ויתר לחץ ריאתי.

Eur Heart J. 2015;36(38):2565-2573

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה