גריאטריה

אין הבדל מובהק בטיפול נוגד טסיות כפול לאורך 6 או 24 חודשים לאחר השתלת תומכן מהדור החדש במטופלים עם תגובה טובה לאספירין (Journal of the American College of Cardiology )

טיפול נוגד טסיות כפול (אספירין + נוגד טסיות נוסף, ובקיצור DAPT) במטופלים ללא תנגודת לאספירין לאחר השתלת סטנט מצופה תרופה (DES) לאורך 24 חודשים לא היה שונה מול טיפול כפול ל-6 חודשים מבחינת אירועים תרומובטיים ואירועי דמם.

ברקע מציינים המחברים כי ההמלצות הנוכחיות הן למתן טיפול DAPT במטופלים לאחר השתלת DES למשך 12 חודשים, במטרה להפחית הסיכון לפקקת בסטנט, בעיקר במטופלים עם אירוע קורונרי חד (ACS) . 

מטרת המחקר לבחון את ההיפותיזה שטיפול נוגד טסיות DAPT למשך 6 חודשים בלבד עשוי להיות בלתי נחות לטיפול DAPT למשך 24 חודש.

המחקר היה רב מרכזי, אקראי, וכלל מטופלים שעברו השתלת DED מסוג אברולימוס ואשר נמצאו ללא תנגודת לאספירין אשר הוקצו לקבלת טיפול DAPT למשך 6 חודשים או 24 חודש.

יעד המחקר המרכזי היה שילוב של מוות, אוטם שריר הלב, צורך ברהוסקולריזציה דחופה, שבץ, ודימומים מג’וריים למשך 12 חודשים לאחר השתלת הסטנט.

בסה”כ גוייסו 2,031 מטופלים מ-70 מרכזים רפואיים באירופה ומדינות במרכז ובמזרח. המחקר הופסק טרם סמנו בשל בעיות בגיוס מטופלים, מה שהותיר 941 מטופלים שחולקו אקראית לזרוע של 24 חודשי DAPT ו-963 לקבוצת 6 חודשי DAPT . המשתנים הבסיסיים של 2 קבוצות הטיפול היו דומים.

לא נמצא הבדל מובהק ביעד המחקר המרכזי : בקבוצת ה-24 חודש שיעור של 1.5% לעומת 1.6% בקבוצת ה-6 חודשים. (p = 0.85) . הודגמה חוסר נחיתול לטיפול של 6 החודשים עם DAPT , עם הבדל אבסולוטי בסיכון של 0.11% (ברווח של 1.04%- ל-1.26% ). המובהקות לחוסר נחיתות הייתה של  0.0002 = p .

לא היה הבדל מובהק בשיעור הפקקת בסטנט או בסיבוכי דמם. בקבוצה של 792 מטופלים בסיכון גבוה עם ACS , לא היה הבדל מובהק ביעדי המחקר המרכזיים והמשניים.

החוקרים מסכמים כי שיעורי הדימום והאירועים התרומבוטיים לא היו שונים באופן מובהק בין טיפול DAPT ל-6 חודשים או ל-24 חודש לאחר PCI באמצעות DES מהדור החדש במטופלים עם תגובה טובה לאספירין.

 ,Journal of the American College of Cardiology Volume 65, Issue 8, 3 March 2015, Pages 777786

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה