גריאטריה

קרדיולוגים אירופאיים מזהירים מפני עיכוב באבחנת פרפור פרוזדורים (מתוך PharmaTimes)

למרות עליה במספר החולים עם פרפור פרוזדורים שאינו על-רקע מחלת מסתם, בהשוואה למצב לפני חמש שנים, כמעט כל הקרדיולוגים האירופאים מאמינים כי קיים עיכוב באבחנה של הפרעת הקצב.

לדברי המומחים, 97% מהקרדיולוגים האירופאים מאמינים כי בחולים עם פרפור פרוזדורים שאינו על-רקע מחלת מסתם חל עיכוב באבחנה, המלווה בסיכון גבוה יותר לאירועים מוחיים.

הסקר כלל 1,100 קרדיולוגים ברחבי העולם ובאירופה, עם 157 משתתפים מבריטניה, 156 מגרמניה, 159 רופאים מצרפת ו154 רופאים מספרד.

מתוצאות הסקר עולה כי הגורם העיקרי לעיכוב אפשרי היה כי החולים אינם פונים לטיפול מאחר ואינם סובלים מתסמינים (כך סברו 83% מהקרדיולוגים מאירופה שלקחו חלק בסקר). מודעות נמוכה של החולים והרופאים לפרפור פרוזדורים שאינו על-רקע מחלת מסתם ובלבול בנוגע לסוגים השונים (התקפי, ממושך וקבוע) וכיצד לקבוע את האבחנה, הינם גורמים נוספים העשויים לתרום לעיכוב באבחנה.

בקרב הקרדיולוגים שלקחו חלק בסקר, הגורמים החשובים ביותר בבחירת הטיפול למניעת אירועים מוחיים כללו את הסיכון לדימום (95%), היענות (90%), מצבי רקע רלבנטיים (85%) והעדפת המטופל (52%). 68% מהנשאלים ציינו כי סיכון גבוה לדימום הינו אחד הגורמים בגינו חולים רבים אינם מטופלים בנוגדי-קרישה פומיים למניעת אירועים מוחיים.

מומחים בתחום טוענים כי בעוד שרופאים נוטים להקפיד על הבהרת תכנית הטיפול והתאמתה בהתאם לצרכיי המטופל, הזמן הדרוש עד לקביעת האבחנה הוא ארוך מדי. המשמעות היא כי החולים נותרים בסיכון מוגבר לסיבוכים אחרים, דוגמת אירועים מוחיים, עם השלכות קטלניות אפשריות.

מתוך PharmaTimes

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה