גריאטריה

האם קיימים הבדלים באיכות החיים עם טיפול לאיזון קצב או מקצב הלב בחולים עם פרפור פרוזדורים? (Circ Cardiovasc Qual Outcomes)

בחולים עם פרפור פרוזדורים תחת טיפול לאיזון קצב הלב או מקצב הלב חל שיפור דומה במדדי איכות חיים בריאותית במהלך שנת מעקב אחת, כאשר השיפור היה מעט גדול יותר בקרב אלו שטופלו בגישת איזון מקצב הלב, כך עולה מתוצאות מחקר תצפיתי בינלאומי, שפורסמו במהלך חודש נובמבר בכתב העת Circulation: Cardiovascular Quality and Outcomes.

מדגם המחקר כלל 1,225 חולים עם פרפור פרוזדורים התקפי בתחילת המחקר, שרובם טופלו בגישת איזון מקצב הלב.

בחולים בקבוצת טיפול לאיזון מקצב הלב תועד שיפור בתסמיני פרפור פרוזדורים עם ירידה של 2.51 נקודות לאחר שנה אחת, בהשוואה לירידה של 1.57 נקודות בקבוצת הטיפול לאיזון קצב הלב (P=0.03).

כרבע מהמשתתפים במדגם הסופי דיווחו על שיפור לפחות מתון במדדי איכות חיים בריאותית במהלך השנה, שהוגדר כירידה של שש נקודות ומעלה במדד חומרת תסמיני פרפור פרוזדורים. מצד שני, קרוב ל-64% מהחולים במדגם הסופי לא דיווחו על שיפור משמעותי באיכות החיים הבריאותית על-רקע פרפור פרוזדורים, שהוגדר בנוכחות שלושה נקודות ומעלה במהלך שנה אחת.

החוקרים כותבים כי במהלך מעקב ממוצע של שנה אחת, מדדי חומרת תסמיני פרפור פרוזדורים השתפרו בשתי הקבוצות, עם ירידה של 2.82 נקודות עם איזון מקצב הלב ו-2.11 נקודות עם איזון קצב הלב. ההבדל של 0.75 נקודות בין הקבוצות נטה לטובת טיפול לאיזון מקצב הלב.

החוקרים מדגישים כי להערכתם, ההבדל באיכות החיים הבריאותית בין גישת טיפול לאיזון קצב הלב או טיפול לאיזון מקצב הלב הוא קטן. ייתכן פשוט כי מדובר בעובדה שמדדי חומרת תסמיני פרפור פרוזדורים בתחילת המחקר היו נמוכים במדגם כולו וכי אינות החיים הבריאותית לא נפגעה משמעותית מפרפור פרוזדורים בעת הגיוס למחקר.

Circ Cardiovasc Qual Outcomes 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה