גריאטריה

סקירת מומחים: לדביגטרן יתרונות פרמקוקינטיים ופרמקודינמיים על וורפרין ופרופיל יעילות ובטיחות עדיף במרבית המקרים בחולי AF לא מסתמי (Expert Opin Drug Saf )

סקירת מומחים המתפרסמת לאחרונה ב-Expert Opin Drug Saf אשר משווה בין dabigatran (פרדקסה) ל-warfarin (קומדין) המבוססת על המחקרים הקליניים ונתוני “עולם אמיתי” מגיעה למסקנה שלדביגטרן יש יתרונות פרמקודינימיים ופרמקוקינטיים על פני וורפרין, ושפרופיל הבטיחות והיעילות של דביגטרן הוא לפחות לא נחות מזה של וורפרין ובמקרים רבים אף עדיף , עבור מטופלים עם פרפור פרוזדורים שאינו על רקע מסתמי .

ברקע מסבירים המחברים כי נוגדי קרישה הם האמצעי המרכזי למניעת שבץ ואירועים תרומבואמבוליים במטופלים עם פרפור פרוזדורים (AF) . הם מסבירים כי במסגרת המגבלות של הטיפול בוורפרין, נוגדי קרישה שאינם ויטמין K פותחו לאחרונה, לרבות חוסם תרומבין ישיר , כמו דביגטרן.

החוקרים מציינים שיעילות ובטיחות דביגטרן נבחנו  לאורף מחקרים קליניים ומחקרי עוקבה של “עולם אמיתי” . בסקירה הנוכחית , נבחנו העדויות עבור מטופלים עם AF שאינו על רקע מסתמי. החוקרים סקרו את הפרמקולוגיה, יעילות ובטיחות, ואספקטים נוכחיים של שימוש בדביגטרן במטופלי AF הן כטיפול נוגד קרישה כרוני והן במצבים קליניים שונים.

מסקנות החוקרים הן שדביגטרן נראה כבעל מספר יתרונות מבחינה פרמקוקינטית ופרמקודינמית על פני וורפרין, כמו גם פרופיל עדיף מבחינת יעילות ובטיחות שהוא לפחות אינו נחות מזה של וורפרין, ולרוב אף עדיף, עבור מטופלים עם AF לא מסתמי.

ע”פ המחברים, עובדות אלה הודגמו הן במחקרים הקלינים, מטה-אנליזות ומחקרים שכללו מידע מה”עולם האמיתי”. מחקרים הנמשכים כעת, מציינים החוקרים, ירחיבו את גוף העדויות על וורפרין ויסייעו בקבלת החלטות בתחומים שעדיין שנויים במחלוקת. הם מציינים עוד שהמגבלות החשובות של דביגטרן כוללים התוויית נגד לשימוש במטופלים עם מסתמים תותבים ומחלת כליות בשלב הסופי  (דיאליזה) .

Expert Opin Drug Saf.2014 Oct 24:1-18

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה