גריאטריה

השוואת פרוצדורות TAVR בגישה פמוראלית במעבדות צנתורים לעומת חדרי ניתוח היברידיים (JACC)

בכתב העת Journal of the American College of Cardiology: Cardiovascular Interventions מתפרסמות תוצאות מחקר חדש, להשוואת פרוצדורת TF-TAVR (Transfemoral Transcatheter Aortic Valve Replacement) במעבדת צנתורים אל מול ביצוע הפרוצדורה בחדרי ניתוחים היברידיים ומהנתונים עולה כי ניתן לבצע את הפרוצדורה במעבדת צנתורים עם שיעורי תחלואה ותמותה מינימאליים ויעילות דומה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי פרוצדורות TAVR ניתנות לביצוע במעבדת צנתורים ללא הרדמה כללית, אקו-לב דרך הוושט או חדר ניתוח היברידי. התוצאות והעלויות של פרוצדורות TF-TAVR במעבדות צנתורים נבחנו אל מול התוצאות של הפרוצדורות המבוצעות בחדרי ניתוח היברידיים.

המחקר כלל חולים שעברו פרוצדורה אלקטיבית, מילעורית באמצעות מסתם Edwards Sapien והחוקרים בחנו את המאפיינים, התוצאות וההוצאות הרפואיות של הפרוצדורות המבוצעות במעבדות צנתורים או בחדרי ניתוח היברידיים.

מדגם המחקר כלל 142 חולים (70 שעברו את הפרוצדורה במעבדת צנתורים ו-72 שעברו את הפרוצדורה בחדר ניתוח היבירידי). לא תועדו הבדלים בתחלואות הנלוות בתחילת המחקר. כל הפרוצדורות שבוצעו במעבדות צנתורים היו מוצלחות; חולה אחד הונשם. שלושה חולים שעברו את הפרוצדורה בחדר ניתוח היברידי הלכו לעולמם על-רקע הפרוצדורה.

משך הזמן בחדר הפעולה (150 דקות לעומת 218 דקות, P<0.001), משך הזמן ביחידת טיפול נמרץ (22 שעות לעומת 28 שעות, P<0.001), משך השהות מהפרוצדורה ועד לשחרור (3 ימים לעומת 5 ימים, p<0.001) והעלויות (45,485 דולרים לעומת 55,377 דולרים) היו נמוכים משמעותית עם פרוצדורות שבוצעו במעבדת צנתורים. שיעורי התמותה לאחר 30 ימים לא היו שונים משמעותית בין שתי הקבוצות (0% לעומת 6%, P=0.12) ושיעור האירועים המוחיים/אירועים איסכמיים חולפים היה דומה (4.3% לעומת 1.4%, p=0.35).

שיעורי דלף בינוני או חמור סביב המסתם ושיעורי ההצלחה של ההתקן היו דומים בשתי הקבוצות (3% לעומת 5.8%, p=0.4 ו-90% לעומת 88%, p=0.79, בהתאמה) לאחר 30 ימים. לאחר חציון מעקב של 435 ימים, לא תועד הבדל מובהק בשיעורי ההישרדות (83% לאחר פעולה במעבדת צנתורים ו-82% לאחר פעולה בחדר ניתוח היברידי, p=0.639).

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהנתונים עולה כי ביצוע פרוצדורות TAVR במעבדת צנתורים כרוך בשיעורי תחלואה ותמותה מינימאליים עם יעילות דומה לפרוצדורות המבוצעות בחדרי ניתוח היברידיים. לאור משך האשפוז הקצר והפחתת ניצול המשאבים, פרוצדורות המבוצעות בחדרי ניתוח כרוכות בעלויות רפואיות נמוכות יותר.

JACC Cardiovasc Interv 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה