גריאטריה

הודעה משותפת למשרדי הבריאות והאוצר: פורסם המכרז לרכישת שירותי אשפוז גריאטריים

המכרז קובע מנגנון תמריצים כלכליים להבטחת איכות השירות לקשיש

ועדת המכרזים הבינמשרדית המשותפת למשרדי האוצר והבריאות, בראשותם של יו”ר הוועדה, סגן בכיר לחשבת הכללית במשרד האוצר, יאיר טל, וסמנכ”ל תכנון, תקצוב ותמחור במשרד הבריאות, אילן סופר, פרסמה את המכרז הכלל ארצי לרכישת שירותי אשפוז גריאטריים.

במסגרת המכרז החדש, משרד הבריאות יממן אשפוז סיעודי של קשישים סיעודיים ותשושי נפש הזכאים לאשפוז במימון המדינה, במוסדות גריאטריים ובבתי אבות. המוסדות יספקו שירותי אשפוז, בהתאם לדרישות המקצועיות של משרד הבריאות ולסטנדרטים מחייבים. במכרז הוגדרו מספר סוגים של שירותי אשפוז, עבורם ישולמו תעריפים קבועים המשקפים את כלל העלויות הכרוכות באספקת השירות לקשישים. המכרז נקבע לתקופה של כ – 3 שנים, עם אפשרות להארכה בשנתיים נוספות, כאשר היקף התקציב השנתי המוקצה לנושא עומד על כ- 1.8 מיליארדי .

העיקרון המרכזי שעמד בבסיס עבודתה של ועדת המכרזים הבינמשרדית הוא הצורך בהבטחת טיפול מיטבי בסטנדרט גבוה לקשישים המאושפזים במוסדות הגריאטריים, תוך העמדת תשתיות ראויות לצורך כך. סטנדרט הטיפול במכרז החדש נקבע על ידי אגף הגריאטריה במשרד הבריאות והוא כולל, בין היתר, הגדלה של תקינת כוח האדם הנדרשת במחלקות הסיעודיות ותוספות במקצועות רלוונטיים. כמו כן, במכרז החדש נקבע מנגנון לתמרוץ כספי נוסף למוסדות אשפוז אשר יספקו רמת שירות גבוהה ואיכותית וכן תגמול מוגדל עבור השקעה ושדרוג התשתיות הפיזיות של המוסדות. המכרז מהווה המשך למדיניות הממשלה בנושא שיפור איכות השירותים הניתנים לציבור הקשישים והמאושפזים, יחד עם הידוק הפיקוח והבקרה על השירות וקביעת סטנדרטים ברמה בינ”ל.

במסגרת גיבוש המכרז החדש וקביעת התעריפים העומדים בבסיסו, ביצעה הוועדה עבודה מאומצת ומעמיקה לבחינת עלויות הטיפול במוסדות האשפוז הסיעודיים תוך שיתוף פעולה מלא בין משרדי האוצר והבריאות ובהובלת האגף לתכנון, תקצוב ותמחור במשרד הבריאות. עבודת הוועדה לוותה בייעוץ כלכלי חיצוני בראשות מר ירום אריאב.

ניתן לעיין במסמכי המכרז באתר האינטרנט של האגף לגריאטריה במשרד הבריאות שכתובתו: http://www.health.gov.il/geriatric ובאתר האינטרנט של אגף החשב הכללי במשרד האוצר שכתובתו: http://www.ag.mof.gov.il.

המועד האחרון להגשת הצעות נקבע לתאריך 24 למאי 2012.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה