גריאטריה

השוואה בין תומכנים מצופי-תרופה ותומכני מתכת ערומים בקשישים (Am J Coll Cardiol)

בדומה לממצאים שתוארו בחולים צעירים יותר, תוצאות פרוצדורות PCI (Percutaneous Coronary Intervention) בקשישים טובות יותר עם שימוש בתומכנים מצופי-תרופה, בהשוואה לתומכני מתכת ערומים. ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת American Journal of Cardiology.

מדגם המחקר כלל למעלה מ-5,000 חולים לאחר PCI, כאשר לפחות מחצית מהמשתתפים במחקר הם בני 65 ומעלה. בסה”כ, ב-1763 הושתלו תומכני מתכת ערומים וב-3326 הושתלו תומכנים מצופי-תרופה.

לאחר שנה אחת, לא נמצאו הבדלים בתוצאות הבטיחות לפי סוג התומכן או קבוצת הגיל. עם זאת, בקבוצת החולים לאחר השתלת תומכנים מצופי-תרופה שיעורי TVR (Target Vessel Revascularization) היו נמוכים יותר, עם פחות פרוצדורות רה-וסקולריזציה.

שיעורי TVR המתוקנים עם PCI עמדו על 7.4% עם תומכנים מצופי-תרופה, לעומת 14.6% עם תומכני מתכת ערומים בחולים מתחת לגיל 65 שנים, 4.8% לעומת 9.5% באלו בגילאי 65-79 שנים ו-4.5% לעומת 10.4% בחולים מבוגרים יותר.

שיעורי רה-וסקולריזציה חוזרת עם תומכנים מצופי-תרופה ותומכני מתכת ערומים, בהתאמה, עמדו על 12.3% לעומת 17.4% בצעירים, 7.6% לעומת 12.3% במטופלים בגילאי 65-70 שנים ו-6.0% לעומת 14.5% במבוגרים יותר.

החוקרים סבורים כי הממצאים מאשרים את הבטיחות ארוכת הטווח של PCI באמצעות תומכנים מצופי-תרופה, עם שיעורים דומים של תמותה או אוטם לבבי לאחר שנה אחת.

Am J Coll Cardiol 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה