גריאטריה

ההשפעה של Ticagrelor על התפקוד הריאתי בחולים עם תסמונת כלילית חדה (מתוך Am J Cardiol)

מתוצאות מחקר חדש, המבוסס על נתוני מחקר PLATO , ופורסמו בכתב העת American Journal of Cardiology עולה כי ל-Ticagrelor אין השפעה על התפקוד הריאתי, בהשוואה לטיפול ב-Cloipdogrel, בחולים עם תסמונת כלילית חדה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ממחקר PLATO (Platelet Inhibition and Patient Outcomes) עלה כי Ticagrelor הפחית את הסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים בחולים עם תסמונת כלילית חדה, בהשוואה לטיפול ב-Clopidogrel, אך לווה בהיארעות מוגברת של קוצר נשימה. בתת-מחקר חדש ביקשו החוקרים להעריך אם ל- Ticagrelor השפעה על התפקוד הריאתי של חולים עם תסמונת כלילית חדה.

המחקר הנוכחי כלל 199 חולים שלקחו חלק במחקר PLATO, וחולקו באקראי לטיפול ב- Ticagrelor במינון 90 מ”ג, פעמיים ביום (101 חולים) או Clopidogrel במינון 75 מ”ג ליום (98 חולים). חולים עם מחלת ריאות מתקדמת, אי-ספיקת לב או לאחר ניתוח מעקפים של העורקים הכליליים הוצאו מהמחקר.

החוקרים עקבו אחר מדי הסטורציה, בדיקות תפקודי נשימה (FEV1, FVC, FEF25%-75% ו-20 דקות לאחר שאיפת ביתא-אגוניסטים), נפחי ריאה (TLC, FRC ו-RV) ויכולת הדיפוזיה בקרב חולים בקבוצת המחקר למשך 30-40 ימים. בדיקות חוזרות נערכו במהלך עשרת הימים לפני ולאחר כ-30 ימים מהפסקת הטיפול במסגרת המחקר. לאחר משך זמן ממוצע של 31 ימים, לא נמצא הבדל בין הקבוצות באף אחד ממדדי התפקוד הריאתי. בתום הטיפול (ממוצע של 211 ימים) ולאחר הפסקת תרופת המחקר (ממוצע של 32 ימים לאחר המנה האחרונה), לא הייתה גם עדות לשינוי בתפקוד הריאתי באף אחת מהקבוצות.

לדוגמא, מדדי FEV1 לפני שאיפת ביתא-אגוניסטים בקבוצת המטופלים ב- Ticagrelor ו-Clopidogrel עמדו על 2.81 ו-2.70, בהתאמה, בעת הביקור הראשון, ולא השתנו משמעותית בביקורים הבאים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מתוצאות המחקר עולה כי ל- Ticagrelor אין השפעה על התפקוד הריאתי במדגם זה של חולים עם תסמונת כלילית חדה, בהשוואה לטיפול ב-Clopidogrel.

Am J Cardiol. 2011 Sep 3

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה