השוואה בין Candesartan ובין Losartan לטיפול באי-ספיקת לב (JAMA)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי שיעורי ההישרדות טובים יותר בעקבות טיפול ב-Candesartan (אטקנד) בהשוואה לטיפול ב-Losartan (לוטן) הן לאחר שנה והן לאחר חמש שנים.

ממחקר תצפיתי עולה כי בחולים עם אי-ספיקת לב, הטיפול ב- Candesartan מלווה בסיכון נמוך יותר לתמותה, בהשוואה לטיפול ב-Losartan.

החוקרים מסבירים כי ARB (Angiotensin-Receptor Blocker) מצויים בשימוש נרחב לטיפול באי-ספיקת לב. מהמחקר הנוכחי עולה כי למרות שישנם הבדלים מסוימים בין השניים, לא נערכו מחקרים מבוקרים להשוואה בין תרופות שונות באוכלוסיית חולים זו. לפיכך הם התבססו על נתונים ממאגר חולי אי-ספיקת לב משבדיה, במטרה להשוות את התוצאות בחולים שנטלו תכשירים שונים ממשפחת ARB. המאגר החל משנת 2003 וכלל רישומים אודות כ-70 מדדים של חולים שאובחנו עם אי-ספיקת לב ברחבי שבדיה. היעד העיקרי של המחקר היה שיעורי התמותה מכל-סיבה לאחר שנה ולאחר חמש שנים.

ביום איסוף הנתונים, המאגר כלל 30,254 חולים, מהם 5,823 טופלו ב-ARB. מרבית החולים טופלו ב- Candesartan או Losartan (2,639 ו-2,500, בהתאמה), ומספר המטופלים בתכשירי ARB אחרים היה קטן מדי מלאפשר ניתוח מהימן של הנתונים. שיעורי ההישרדות לאחר שנה אחת עמדו על 90% בחולים שטופלו ב- Candesartan ו-83% באלו שטופלו ב-Losartan. שיעורי ההישרדות לאחר חמש שנים עמדו על 61% ו-44%, בהתאמה (p<0.001). התוצאות היו דומות לאחר תקנון למדדים שונים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי Candesartan מלווה בשיעורי הישרדות טובים יותר בהשוואה ל-Losartan, הן לאחר שנת טיפול אחת והן לאחר חמש שנות טיפול. הם מציינים את יתרונות וחסרונות המחקר. בסיכומו של דבר, נראה כי Candesartan הינו טיפול טוב יותר מ-Losartan בחולים עם אי-ספיקת לב.

JAMA 2011; 305: 175-82

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה