גנטיקה

מכון המחקר והחדשנות של מכבי KSM וחברת הטכנולוגיה הרפואיתValo Health בשיתוף פעולה לקידום המחקר הרפואי ורפואה מותאמת אישית

שיתוף הפעולה בין שני הגופים יכלול מחקרים חדשניים בתחום הגנטיקה לצורך פיתוח מודלים לניבוי מחלות, מניעה ודרכי טיפול

מכון המחקר והחדשנות של מכבי  KSM (קאהן-סגול-מכבי),  וחברת Valo Health, יוצאות בשיתוף פעולה מחקרי לקידום ושיפור האיכות והחדשנות הרפואית בתחום המחקר הביולוגי והגנטי הרפואי, וכן קידום החיבור בין ההיסטוריה הרפואית לבין התבנית הגנטית.

במסגרת שיתוף הפעולה, KSM ו-VALO , אשר מפתחת את המערכת – Computational PlatformTM  Opal – פלטפורמה חישובית  מבוססת בינה מלאכותית לייעול תהליכי פיתוח תרופות באמצעות מידע רפואי וכלים נוספים, יבצעו יחד ניתוחים מחקריים משותפים על בסיס נתונים אנונימי מהמקיפים והעשירים בתחום. המחקרים החדשניים שמתאפשרים בזכות מיזם “טיפה למחקר” של מכון המחקר והחדשנות של מכבי ,  יסללו דרך לניתוח מחלות מורכבות, מציאת קשרים בין מחלות, ניבוי תחלואה וייצור תובנות חדשות אודות הטיפול והמניעה של מחלות. כמו כן, בעתיד, אחרי שניתן יהיה להבין ולאפיין מחלות וטיפולים בצורה מדויקת יותר, ניתן יהיה ליישם את התובנות הקליניות על מטופלים בכל העולם.

ד”ר טל פטלון, מנהלת מכון המחקר והחדשנות של מכבי KSM: “שיתוף הפעולה נותן לנו את האפשרות לחבר מידע גנטי לתיק רפואי ולאפשר רצף מחקרי בעל עומק ורוחב לגבי מחלות שונות, מעבר למה שמוכר היום. המטרה היא לייצר קפיצת מדרגה בתחומי החדשנות הרפואית והרפואה המותאמת אישית ובכך להביא תרומה משמעותית למטופלי מכבי ולמערכות הרפואה בישראל ובעולם.”

דייוויד ברי, מייסד ומנכ”ל Valo:  ״Valo גאה להשיק את שיתוף הפעולה הייחודי יחד עם מכון המחקר והחדשנות של מכבי KSM. כחברה מובילה בתחום ההבנה והניתוח של מידע רפואי רחב היקף באמצעות בינה מלאכותית, Valo מתכננת להפיק את המירב מהמידע הרפואי במכבי במטרה להסיק תובנות משמעותיות שיתרמו לזיהוי מוקדם של מחלות מורכבות ולסייע בקבלת החלטות בנוגע לטיפול במבוטחי מכבי”

מיזם “טיפה למחקר” של מכון המחקר והחדשנות של מכבי KSM הינו הגדול בישראל, וכולל למעלה מ-800,000 דגימות ביולוגיות אנונימיות (ללא פרטי זיהוי) ממתנדבים מבין מבוטחי מכבי, אשר הביעו הסכמתם להשתתף במאגר לטובת קידום המחקר הרפואי בארץ ובעולם. באמצעות מאגר הדגימות העומד בתקני פרטיות מחמירים, ניתן לבצע מגוון רחב של מחקרים גנטיים וביולוגיים, המאפשרים הישגים ותוצאות משמעותיות למחקרים נוכחיים ועתידיים לקידום בריאות מותאמת אישית, בכל התחומים.

קאהן, סגול, מכבי (KSM) – מכון המחקר והחדשנות של מכבי שירותי בריאות, הוקם ב-2016 בשיתוף מוריס קאהן וסמי סגול ומנוהל על ידי ד”ר טל פטלון. ל-KSM גישה ייחודית למאגר מידע גדול של למעלה מ-2.5 מיליון חברים עם 30 שנות איסוף נתונים דיגיטליים.  המכון פועל במגוון רחב של תחומי בריאות המשפיעים על מטפלים ומטופלים ברחבי העולם. ראשית, פועלת במכון יחידת חדשנות וביג דאטה, שעושה שימוש במקורות נתונים מתקדמים וטכנולוגיות בינה מלאכותית. KSM הקים את הביובנק הגדול בישראל, “טיפה למחקר”, אשר מכיל למעלה מ-800,000 דגימות. בנוסף, במכון יחידת מחקר קליני ומחלקת מחקר אפידמיולוגי עטורת פרסים. כל מחקרי המכון מתבצעים על נתונים מותממים (אנונימיים ללא פרטי זיהוי) ובאישור ועדת הלסינקי. בתקופת מגפת הקורונה הוביל מכון KSM מחקרים רבים ומשמעותיים אודות יעילות החיסונים, סיכויי הדבקה ועוד. מחקרים אלה עוררו שיח רחב בהיקפים גלובליים גדולים והגיעו לעשרות מיליוני סקירות במגזינים רפואיים מובילים.  KSM מוביל שיתופי פעולה עם חוקרים ידועים, מוסדות אקדמיים, חברות תרופות, סטארטאפים וחברות טכנולוגיה כדי לקדם פריצות דרך רפואיות, כמו גם שיתופי פעולה בתוך מערכת הבריאות העולמית המאפשרים תגליות ופתרונות פורצי דרך שמעצבים את עתיד הבריאות. www.ksminnovaion.com

 אודות Valo Health:

חברת Valo Health היא חברת טכנולוגיה מבית Flagship Pioneering אשר רותמת טכנולוגיות AI בכדי לשנות מן היסוד הבנת מחלות לצד שיפור תהליכי מחקר ופיתוח של תרופות. Valo מזרזת פיתוחים משני חיים, תוך הפחתה של העלויות והסיכונים והעלאה משמעותית של שיעורי ההצלחה בפיתוחי תרופות חדשות. החברה יצרה את פלטפורמת Opal הראשונה מסוגה המאפשרת גישה חדשנית לכל אורך התהליך המורכב של מחקר ופיתוח תרופות המאפשרת הפקת תובנות העשויות לזרז את התהליך בצורה משמעותית. החברה פעילה בתחומי הנוירולוגיה, לב, כליות, כלי דם ומחלות ממאירות. מטה החברה ממוקם בבוסטון והיא פעילה בארה״ב ובישראל. לאחרונה מונתה מאיה עדולמי לנהל את הפעילות המקומית של החברה.

בתמונה: הסכם שיתוף הפעולה נחתם במשרדי מכבי שירותי בריאות על ידי ד”ר טל פטלון, מנהלת מכון המחקר והחדשנות של מכבי KSM, ודיוויד ברי, מייסד ומנכ”ל Valo.  במעמד החתימה נכחו גם מאיה עדולמי, מנהלת פעילות Valo בישראל, ברט בלקמן ודיוויד ברי  מ- Valo,  מוריס קאהן וסמי סגול, נשיאי מועצת המנהלים של מכון המחקר והחדשנות של מכבי KSM ורן סער, יו”ר מכבי שירותי בריאות.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה