גנטיקה

אושר פטנט מפתח חדש בישראל למתן AAT באינהלציה בשילוב עם מכשיר אינהלציה eFLOW (הודעת קמהדע)

הודעת קמהדע

קמהדע בע”מ, חברת תרופות המייצרת מוצרים מבוססים על חלבוני פלסמה ומתמקדת בתרופות יתום, מודיעה כי קיבלה אישור לפטנט בשם: “SYSTEM FOR PULMONARY DELIVERY OF ALPHA-1 PROTEINASE” שמספרו 193318. הפטנט בבעלות משותפת של קמהדע יחד עם חברת פארי פארמה, יצרנית מכשיר ה- eFLOW, מכסה תביעות בנוגע לשילוב הייחודי בין חלבון ה- AAT של קמהדע עם מכשיר אינהלציה eFLOW מותאם. פטנט זה אושר גם באירופה, רוסיה ואוסטרליה.

“אנו ממשיכים לחזק את הקניין הרוחני של הטכנולוגיות שלנו יחד עם שיטות המתן החדשניות לחולים. הפטנט החדש הזה מרחיב, מחזק ומשלים את תיק הפטנטים העולמי שלנו, “ציין עמיר לונדון, מנכ”ל קמהדע.” פטנטים כאלו  חשובים משום שלא רק שהם מגנים על אלמנטים משמעותיים של טכנלוגיית ה- AAT שלנו, המשמשת לפיתוח טיפול למחלות נשימה שונות שיכולות ליהנות ממתן ה- AAT, אלא גם מעניקים לנו הזדמנויות מגוונות למסחור באמצעות שותפויות בפיתוח או הסכמי מסחור. בנוסף, פטנט זה מחזק ומרחיב את ההגנה הפטנטית על התחום הנשימתי באמצעות מתן AAT באינהלציה בשיתוף פעולה עם פארי פארמה, ומבסס את ההובלה העולמית בתחום הטיפול באמצעות חלבונים מבוססי פלאסמה.”

בהתבסס על התוצאות המעודדות של תפקודי הריאה בניסוי הקליני האירופאי שלנו שלב 2/3 לטיפול בחולי חסר גנטי בחלבון אלפא אחד באמצעות מתן AAT באינהלציה, אנו ממשיכים עם התוכנית שלנו להגיש את הבקשה בסוף שנה זו לאישור שיווק מהרשות האירופאית (EMA) של מוצר ה- AAT באינהלציה לטיפול ב- חוסר הגנטי בחלבון ה- AAT (.(AATD ה- EMA הסכימה לבחון את ניתוחי ה- POST HOC מהמחקר החדשני שלנו ואנחנו מצפים להביא לחולים את הטיפול מציל החיים הזה” ציין עמיר לונדון.

אודות Glassia ו- AAT

Glassia הוא מוצר ה- AAT הראשון מסוגו הניתן בתמיסה נוזלית במצב מוכן לעירוי, המאושר כטיפול כרוני משמר, במבוגרים בעלי נפחת קלינית חמורה כתוצאה מחסר גנטי ב-Glassia .AAT ניתן בהזרקה לווריד פעם בשבוע כדי להגדיל את הרמות של AAT בדם לרמות תקינות. AAT הוא חלבון המופק מפלזמה אנושית, בעל תכונות טיפוליות ידועות וחדשות, בזכות יכולתו לווסת את מערכת החיסון, להגן על רקמות ובזכות תכונות אנטי דלקתיות ואנטי מיקרוביאליות. Glassia מאושר על ידי ה- FDA האמריקאי ומשווק באמצעות שותפות אסטרטגית עם חברת בקסלטה הבינלאומית, בארצות הברית. נא ראו עלון לרופא באתר:

http://www.baxter.com/downloads/healthcare_professionals/products/Glassia_PI.pdf

אודות טכנולוגיית ה- eFLOW® וחברת פארי פארמה

מוצר ה AAT –באינהלציה של קמהדע ניתן באמצעות מכשיר ה- eFLOW  שפותח על ידי חברת פארי פארמה ((PARI PHARMA GmbH. מכשיר ה- eFLOW מבוסס על טכנולוגיית ה-,eFLOW שמייצרת תרסיס יעיל ביותר המופק מתרופה נוזלית באמצעות ממברנה רוטטת, הכוללת אלפי חורים שיוצרו בלייזר. בהשוואה למכשירי אינהלציה אחרים, טכנולוגית ה eFLOW –מייצרת תרסיס עם ריכוז גבוה מאוד של החומר הפעיל, גודל מוגדר ומדוייק של טיפות התרסיס ואחוז גבוה של התרסיס שמועבר באופן הקצר והמהיר ביותר. באמצעות השילוב של פעולה שקטה, גודלו הקטן של המכשיר (מותאם לכף היד), משקלו הנמוך ושימוש בסוללה, טכנולוגיית ה- eFLOW  מקטינה את הנטל הנגרם עקב השימוש היומיומי במכשיר האינהלציה. מכשיר ה- eFLOW וטכנולוגיית ה- eFLOW הינם קניינה הרוחני של חברת פארי וניתנים להתאמה לשימוש עם תרופות שונות.

פארי מתמקדת בפיתוח מכשירי אינהלציה מבוססי תרסיס וכן טיפולים מבוססי תרסיס. על סמך ניסיונה של פארי בעבודה עם מכשירים מבוססי תרסיס, הנצבר במשך יותר מ-100 שנים, פארי מפתחת טיפולים למחלות ריאה ונשימה באמצעות האף, המשופרים באמצעות שיטות מתן מתקדמות כגון כאלו המבוססות על טכנולוגיית ה- eFLOW.

למידע נוסף ניתן להיכנס לאתר פארי בכתובת: www.paripharma.com.

אודות קמהדע

קמהדע בע”מ עושה שימוש בטכנולוגיה מתקדמת, מוגנת פטנט, לטיהור והפרדת חלבונים, ומתמקדת בתרופות יתום, לחברה תיק מוצרים מסחריים ומוצרי הדור הבא כבר נמצאים בצנרת בשלבים מתקדמים. החברה משתמשת בטכנולוגיה הייחודית שלה ובפלטפורמת הידע שלה לטיהור והפרדת חלבונים מפלסמה אנושית על מנת לייצר Alpha-1 antitrypsin) AAT) בצורה נוזלית המטוהרת באיכות גבוהה, ולהפיק חלבונים מפלסמות אחרות. AAT הוא חלבון הנגזר מפלסמה אנושית עם תפקידים טיפוליים ידועים שהתגלו לאחרונה כמגנים על המערכת החיסונית, כאנטי דלקתיים וכמגנים על הרקמות. למוצר יש גם מאפיינים אנטי מיקרוביאליים. מוצר הדגל של החברה הוא ®Glassia, מוצר ה- AAT הראשון והיחיד הנוזלי, מוכן לשימוש תוך ורידי המופק מפלסמה, שאושר על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA). קמהדע משווקת את Glassia בארה”ב באמצעות שותפות אסטרטגית עם חברת בקסלטה הבינלאומית. בנוסף ל-Glassia, יש לקמהדע קו מוצרים של תשעה מוצרים פרמצבטיים נוספים הניתנים בהזרקה שמשווקים באמצעות מפיצים בלמעלה מ-15 מדינות, ביניהן: ישראל, רוסיה, ברזיל, הודו ומדינות אחרות באמריקה הלטינית, מזרח אירופה ואסיה. יש לקמהדע חמישה מוצרים בפיתוח המופקים מחלבון פלסמה בניסויים קליניים בשלבים מתקדמים, הכוללים ניסוי באינהלציה של AAT לטיפול במחסור ב-AAT שסיים את השלב המרכזי בניסויים הקליניים שלב 2-3 באירופה ונכנס לשלב 2 של ניסויים בארה”ב. בנוסף קמהדע ממנפת את המומחיות שלה והנוכחות שלה בשוק תרופות החלבון המופקות מפלסמה על ידי הפצת 10 מוצרים משלימים בישראל המיוצרים על ידי צדדים שלישיים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה