גנטיקה

האם ישנו קשר בין EBV ובין טרשת נפוצה (Genes Immun)

ממחקר חדש שפורסם ב-Genes and Immunity עולה קשר בין Infectious Mononucleosis ובין טרשת נפוצה, כמו גם קשר בין נוגדנים מסוג IgG כנגד נגיף Epstein Barr Virus .

נגיף EBV (Epstein-Barr Virus), היסטוריה של Infectious Mononucleosis ו-HLA-A ו-DRB1 הוצעו כולם כגורמי סיכון לטרשת נפוצה. במחקר הנוכחי ביקשו להעריך את האינטראקציה האפשרית בין נוגדנים כנגד EBNA1 (Epstein Barr Virus Nuclear Antigen 1) או מקטעי EBNA1, נוכחות DRB1(*)15 והעדר A(*)02.

מדגם המחקר כלל מקרים עם אבחנה חדשה וביקורות תואמות. מהתוצאות עולה קשר בין Infectious Mononucleosis ובין טרשת נפוצה (יחס סיכויים של 1.89), כמו גם רמות גבוהות של נוגדנים מסוג IgG כנגד EBNA1 (יחס סיכויים של 1.74). נמצא קשר בין כל מקטעי נוגדני IgG כנגד EBNA1 ובין טרשת נפוצה. עם זאת, רמות מקטעי 385-420 של נוגדני IgG כנגד EBNA1 היו קשורים בקשר הדוק יותר עם טרשת נפוצה, בהשוואה לנוגדני IgG כנגד EBNA1 (יחס סיכויים של 3.60) וכן הייתה אינטראקציה עם DRB1(*)15 והעדר A(*)02.

האינטראקציה שזוהתה בין הגנוטיפים של HLA I ו-HLA II ובין תגובתיות לאפיטופים של EBV מעיד כי המנגנון דרכו גני HLA משפיעים על הסיכון לטרשת נפוצה, עשוי, לפחות באופן חלקי, לכלול את הבקרה החיסונית של זיהום בנגיף EBV.

Genes Immun. 2011 Jul 21

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה