גנטיקה

ועדת הגנטיקה של FDA ממליצה פיקוח רפואי על מסירת תוצאות בדיקות גנטיות המבוצעות באופן פרטי ונשלחות ישירות ללקוח

מאת ד”ר אולה קראסיק

ועדת הגנטיקה של מנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA , נפגשה לאחרונה לדון על נושאים שונים. בין השאר עלה הנושא של בדיקות גנטיות קליניות המבוצעות באופן פרטי ותוצאותיהן נשלחות ישירות ללקוח. חברי הועדה הסכימו כי יש מקום לפיקוח צמוד יותר על ידי ה-FDA על מסירת תוצאות אלה על מנת למנוע פענוח שגוי או חוסר הבנה של התוצאות.

מטרת ה-FDA היא לשמור על טובת המטופלים ולוודא כי התועלת עולה על הסיכון. נציגי ה-FDA ציינו כי אין שום פסול בכך שחברות רוצות להרוויח כסף ובכך שמטופלים רוצים לבצע בדיקות גנטיות, אך ישנה חשיבות רבה לכך שהמידע שנמסר יובן באופן נכון על ידי המטופלים.

הארגון הרפואי האמריקאי, ה-AMA , תומך במעורבות של רופא בקבלת החלטות על סמך בדיקות גנטיות פרטיות. בדיקות גנטיות יכולות להוות כלי אבחוני חשוב ביותר, אך על הדבר להתבצע תחת השגחה והנחיה של רופא, יועץ גנטי, או מומחה גנטי אחר. ללא דעה רפואית, מטופלים עשויים להוציא כסף רב על בדיקות גנטיות פרטיות ללא צורך, ובהמשך הם עשויים להבין את התוצאות באופן שגוי ולבצע שינויים באורח חייהם באופן לא בריא.

האגודה האמריקאית לגנטיקה אנושית, ה-ASHG , מציינת כי מספר ארגונים, והאגודה ביניהם, קוראים להשגחה צמודה יותר על בדיקות גנטיות. בארצות הברית, המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן פרסמו הנחיות למעבדות, ואילו המכונים הלאומיים לבריאות, ה-NIH , עובדים על פיתוח רישום בדיקות גנטיות.

מספר יצרנים של בדיקות גנטיות ישירות ללקוח נכחו גם הם בועדה. היצרנים הסכימו כי רישום הבדיקות הגנטיות עשוי לעזור להכניס סדר גם עבור המטופלים וגם עבור הרופאים, וה-FDA . אחת הבעיות הקיימות כיום היא שמטופלים לא מקבלים מידע מספק אודות תוצאות הבדיקות מרופאיהם. במקום לצאת מביקור הרופא עם הבנה ברורה של תוצאות הבדיקות ומגבלותיהן, יוצאים המטופלים מבולבלים ולא בטוחים לגבי התוצאות.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה