גנטיקה

הקשר בין גיל האם ובין הסיכון לאוטיזם בילדים (מתוך Autism Research)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי גיל מתקדם של האם מעלה את הסיכון ללידת ילד עם אוטיזם, זאת ללא קשר לגיל האב. מהממצאים עולה כי עם כל עליה של 5 שנים בגיל האם, חלה עליה של 18% בסיכון ללידת ילד עם אוטיזם.

החוקרים מסבירים כי מהנתונים עולה כי הסיכון ללידת ילד עם תסמונת אוטיזם מלאה עולה עם גיל האם, אך הסיכון המוגבר הקשור בגיל מתקדם של האב זוהה בעיקר בקרב אימהות צעירות (מתחת לגיל 30). להערכתם, הממצאים קוראים תגר על ההשערה לפיה גיל האב הוא מרכיב מרכזי בעליה בסיכון לאוטיזם.

נראה כי בעוד שגיל האם מלווה בעליה קבועה בסיכון לאוטיזם, גיל האם תורם לסיכון המוגבר רק כאשר האב מבוגר והאם מתחת לגיל 30. בקרב אימהות לאחר גיל 30, העלייה בגיל האב לא הובילה לעלייה נוספת בסיכון לאוטיזם.

החוקרים כותבים כי מחקר קודם בנושא אוטיזם וגיל האב העלה תוצאות סותרות באשר לתרומה של האבות, האימהות, או שניהם, על הסיכון המוגבר לאוטיזם בילדים.

במטרה להעריך את ההשפעה הבלתי-תלויה של כל הורה, החוקרים אספו את הרשומות האלקטרוניות אודות כל הלידות בקליפורניה בין 1 בינואר, 1990, ועד 31 בדצמבר, 1999. הנתונים כוללים מידע דמוגרפי, כולל הגיל של שני ההורים.

במטרה לזהות את הילדים שיפתחו בהמשך אוטיזם, החוקרים אספו נתונים לזיהוי ילדים שנולדו במהלך תקופת המחקר ובהמשך אובחנו עם אוטיזם. למטרת המחקר , אוטיזם הוגדר כאבחנה של תסמונת מלאה של אוטיזם.

מדגם המחקר הסופי כלל 4.9 מיליון לידות ו-12,159 מקרים של אוטיזם. החוקרים מדווחים כי בקרב אימהות מבוגרות תועדה התקדמות הדרגתית בסיכון ללידת ילד שבהמשך יאובחן עם אוטיזם, ללא-תלות בגיל האב.

החוקרים כותבים כי הם הוכיחו כי גיל מתקדם של האם מעלה את הסיכון לאוטיזם, וזאת ללא-תלות בגיל האב, בעוד שגיל מתקדם של האב מעלה את הסיכון לאוטיזם בעיקר באימהות מתחת לגיל 30. בקרב אימהות מעל גיל 30, הם מצאו עלייה קטנה בסיכון רק בקרב אבות מעל גיל 40; גם בקבוצת הגיל המבוגר ביותר, העלייה בסיכון הייתה קטנה ופחות בולטת בהשוואה לעלייה בסיכון באבות בגילאי 30-34 שנים בקרב אמהות צעירות יותר.

בשלב זה, הסיבה להשפעת גיל ההורים על הסיכון לאוטיזם אינה-ידועה. עדיין נדרש להבין מהי הסיבה לעלייה בסיכון לאוטיזם וסיבוכים אחרים, כך שניתן יהיה למצוא התערבויות מתאימות.

Autism Res. Published online February 8, 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה