כירורגיה כללית

הנחיות חדשות לטיפול בבחילות לאחר ניתוח כוללות טיפול מניעתי ואקופונקטורה (הוצג בכנס של the American Society of Anesthesiologists)

הנחיות מעודכנות לטיפול בבחילות והקאות לאחר ניתוח נמסרו לאחרונה בכנס השנתי של האיגוד האמריקאי לרופאים מרדימים (the American Society of Anesthesiologists).

אמצעים חדשים שכלולים בהנחיות כוללים טיפול מונע, עם דגש על השימוש ב-5-HT3-receptor antagonists כמו אודנסטרון (odansetron), ואקופונקטורה להפחתת בחילות והקאות הקשורות להרדמה כללית.

ההנחיות החדשות מזהות גורמי סיכון לבחילות והקאות עקב הרדמה. גורמי סיכון אלה כוללים מין נקבה, מטופלים שאינם מעשנים והיסטוריה של בחילות והקאות לאחר ניתוח או motion sickness. סוג ההרדמה משחק אף הוא תפקיד, וכולל חומרי הרדמה נדיפים ו- nitrous oxide. שימוש באופיואידים לאחר הניתוח מגדיל אף הוא את הסיכון לבחילות והקאות.

אודנסטרון וחומרים אחרים שהם 5-HT3-receptor antagonists, דקסמתאזון ודרופרידול (droperidol) הינם יעילים באותה מידה, והם מפחיתים את הסיכון לבחילות והקאות בערך ב-25%. תוספת חמצן אינה עוזרת לשליטה בתסמינים, ומינונים סטנדרטיים של 10 מ”ג מטוקלופרמיד (PRAMIN ) אינם יעילים.

טיפול מניעתי שאינו תרופתי עם אקופונקטורה הינו יעיל ביותר. המומחה שהציג את ההנחיות ציין בראיון שנערך עימו כי דרושה רק נקודה אחת, היא נקודת ה- T6, עובדה המצביעה על כך שלא נדרש ידע נרחב לביצוע טכניקה זו.

גם הנחיות מעודכנות לילדים נמסרו. הנחיות אלה קובעות כי הסיכון לבחילות והקאות קשור לסוג הניתוח. ניתוח שאורך למעלה מ-30 דקות, גיל 3 שנים ומעלה, ניתוח פזילה והיסטוריה אישית או אפילו היסטוריה משפחתית של בחילות והקאות לאחר ניתוח מהווים אף הם גורמי סיכון. נוכחות של כל 4 הגורמים מגדילה את הסיכון ב-70%.

5-HT3-receptor antagonists מהווים את תרופת הבחירה למניעת בחילות והקאות. דרופרידול צריך לשמש כבחירה האחרונה, שניתנת לילדים כאשר אמצעים אחרים כשלו.

טיפולים משולבים מומלצים הן במבוגרים והן בילדים למניעה ולטיפול בבחילות והקאות לאחר ניתוח.

המומחה הוסיף כי רופאים אינם באמת מבינים את העדיפות הגבוהה שמטופלים נותנים לטיפול בבחילות והקאות לאחר ניתוח. ישנם מחקרים, ציין המומחה, המראים שמטופלים מעדיפים לחוש כאב על פני בחילות והקאות.

לידיעה המלאה ממדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה