כירורגיה כללית

הרדמה מקומית לפני הניתוח מפחיתה כאב כרוני לאחר ניתוח

הרדמה של אתר ניתוח עתידי באמצעות bupivacaine לפני הניתוח, מפחיתה משמעותית היארעות כאב כרוני בעקבות כריתת כיס מרה בלפרוסקופיה- כך עולה ממחקר שהוצג בפגישה השנתית של American Society of Anesthesiologists.


במסגרת המחקר 180 נשים חולקו באקראי לקבוצה שקיבלה bupivacaine באתר הניתוח העתידי, לפני הכנסת הנקז הלפרוסקופי (א’); קבוצה שקיבלה bupivacaine באתר הניתוח מיד לאחר הניתוח (ב’); וקבוצה שלא קיבלה הרדמה מקומית כלל (ג’). החולות שקיבלו הרדמה מקומית בקבוצות א’ ו-ב’ היו תחת הרדמה כללית בו זמנית.

6 חודשים לאחר הניתוח, 9% מהחולות בקבוצה א’ דיווחו על רמה מינימאלית של אי נוחות באתר היציאה, לעומת 19% מהחולות בקבוצה ב’ ו-32% בקבוצה ג’. לדברי החוקרים, כל ההבדלים שנצפו בין הקבוצות היו בעלי משמעות סטטיסטית.

סנסיטיזציה, שבה גירוי מזיק הופך את מערכת העצבים האחראית על תחושת הכאב לרגישה יותר בגירוי הבא, היא תופעה המוכרת היטב לרופאים מרדימים. כפי שמאשר המחקר הנוכחי, הדבר יכול להתרחש גם כאשר החולה איננו בהכרה ואינו מודע לכאב. ניתוח מהווה הזדמנות ייחודית להרדמה מקדימה המכוונת למניעת סנסיטיזציה, שכן הזמן שבו יופיע הגירוי המזיק ידוע.

מחקרים קודמים הדגימו את ערכה של הרדמה מקדימה, גם במצבים שבהם החולה אינו בהכרה ולא חש כאב, אך מחקר זה הינו הראשון להמחיש את ערכה גם בהפחתת השיעור של כאב כרוני.

לידיעה ב- docguide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה