כירורגיה כללית

האם חדרי המיון בארצות הברית נמצאים במשבר?

על פי שלושה דוחות חדשים, לחדרי המיון בארצות הברית יש בעיות הכוללות: חוסר בכוח אדם, עומס עבודה וחוסר יכולת להתמודד עם משבר בין אם הוא פנדמיה, מתקפה או אסון טבע.

האמריקאים סומכים על יחידות המיון ושרותי הרפואה הדחופים בהצלת החיים שלהם, כשמחלה פתאומית או כשאסון מכים, אך השירותים שלהם לא ממומנים כראוי ולעיתים קרובות לא עומדים בציפיות.

חדרי המיון אינן מוכנות להסתערות, שהם עשויים לעמוד בפניה במקרה של אירוע חירום כגון: הוריקן, התקפת טרור או פנדמיה. יוצרי הדוחות מקווים שהם יוכלו להדהים את כל האומה בעזרת הממצאים שלהם.

הגוף הבלתי תלוי, שמייעץ לממשלה בעניינים רפואיים, הגיש שלושה דוחות בנוגע למצב השביר של חדרי המיון בארצות הברית. חדרי המיון הם המקור העיקרי לטיפול רפואי עבור חולים רבים, שאינם מבוטחים ובערבים ובסופי שבוע, כשהקליניקות סגורות.

בכל שנה בארצות הברית יש כ-114 מיליון ביקורים בחדרי המיון, 16 מיליון מתוכם מגיעים באמבולנס. בשנת 2002, 43% מכלל האשפוזים בארה”ב הגיעו דרך חדרי המיון.

למרות העלייה בתשומת הלב הממוקמת בחדרי מיון ובמוכנות לקראת אסון בארה”ב לאחר התקפות ה-11 בספטמבר,  יחידות המיון קיבלו רק 4% מתוך 3.38 ביליון דולר בשנת 2002 ו-2003. הדוח לא הציג נתונים עבור השנים 2004 ו- 2005. התוצאה הייתה שרק מעט בתי חולים ורופאי חדר מיון עברו הכשרה מינימלית למוכנות לקראת אסון.

למעטים יותר יש גישה לציוד הגנה אישי. ייתכן ובתי החולים הגיעו לקצה הגבול והם חסרי יכולת לספוג עליה משמעותית כלשהיא של נפגעים. בנוסף, אספקה של ציוד קריטי של בית חולים כגון : מקלחות טיהור, ונטילטורים ומיטות ביחידה לטיפול נמרץ, אינם מספיקים ואף לקוים.

מומחים אומרים, שאף אחת מהתלונות אינה חדשה, ועדיין מעט נעשה בנוגע לבעיה, אולי מכיוון שמערכת הרפואה בארה”ב נסמכת בכבדות על יוזמה פרטית.

יש לפצות בחזרה את בתי החולים עבור הכמויות הרבות של טיפולי טראומה וטיפול נמרץ, שהם מספקים ללא פיצוי. אחרת קיימת סכנה של הריסת התשתית של חדרי המיון שכל האמריקאים תלויים עליה. על מנת לעשות זאת הדוח קורא להקמת קרן של 50 מיליון דולר.

על הממשלה לעבוד על מנת לוודא שבתי החולים ויחידות טיפול נמרץ יוכלו לתקשר עם המשטרה, יחידות כיבוי האש וגופי חירום אחרים, דבר שרבים מהם אינם יכולים לעשות כיום.

חלק משירותי החירום הרפואי של האומה מנוהלים בצורה מוניציפלית, בעוד שאחרים מנוהלים בצורה פרטית. חלק מאורגנים תחת יחידות כיבוי אש, בעוד שאחרים מנוהלים בידי בתי החולים או ארגוני רפואה אחרים וכולם צריכים לעבוד בקואורדינציה.

הדוח המליץ על הקמת קרן של 88% מיליון דולר על מנת שפרויקטים אלה ימצאו את דרכם לאוויר החופשי.

לבסוף הועדה המליצה על כך שבתי החולים צריכים להפסיק להפנות אנשים לחדרי המיון ולהשאירם בבתי החולים בכדי לא להכביד על המערכת.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה